تخلفات را بگویید؛ پول‌تان را برمی‌گردانیم

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانس‌های متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری کنند یا مسافران را جریمه کرده باشند، برخورد می‌کنیم و پول مسافران را برمی‌گردانیم.

به گزارش ایسنا، سید جواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسی‌های انجام شده از سایت‌های فروش بلیت هواپیما و نیز حسب شکواییه‌ها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی پروازهای خود را کنسل کردند و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیت خود شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که آژانس‌های مسافرتی برخی شرکت‌ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها شده است.

احمدی در این باره متذکر شد که با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکت‌ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند.

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاون این سازمان تاکید کرد که رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس‌های مذکور  الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در پایان خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کنند یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

چقدر به این مطلب علاقه داشتید؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه