آخرین آمار پرداخت وام کرونا به کسب و کارها اعلام شد

برابر آخرین آمارها تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کرونا از سوی دولت پرداخت شده که بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان از آن را کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش ایسنا،به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته دولت پرداخت تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده را در دستور کار قرار داد، بر همین اساس پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و مشاغل آسیب دیده از کرونا از ۱۳ خرداد ماه جاری آغاز شد و وزارت کار ۱۴ رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، شناسایی و مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا دانست.

در همین راستا، حدود ۸۵۰ زیررسته شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا با هماهنگی دستگاههای اجرایی شناسایی و اعلام شد که از مجموع سه میلیون بنگاه آسیب دیده ۱.۳ میلیون واحد بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد، فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند؛فارغ از رسته های شغلی، وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا را هم شناسایی و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرد.

آخرین آمار پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نشان می دهد که تاکنون ۵۵۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا پرداخت و معادل ۱۷۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی شرکت های بزرگ حمل و نقل هوایی و ریلی دریافت شده است.پرداخت تسهیلات کرونا به دو گروه از بنگاه ها صورت گرفت؛ اول کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند که به ازای هر نیروی انسانی در این کارگاهها، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام اختصاص یافت و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت وام کرونا و بهره مندی هر چه بیشتر متقاضیان نیز بیش از چند بار از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید شد تا در نهایت این کارگروه پایان مهر ماه را آخرین فرصت برای ثبت نام متقاضیان اعلام کرد.

آخرین آمار پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نشان می دهد که تاکنون ۵۵۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته شناسایی شده پرداخت و معادل ۱۷۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی شرکت های بزرگ حمل و نقل هوایی و ریلی دریافت شده و در مجموع میزان پرداخت تسهیلات کرونایی از سوی دولت بیش از ۷۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مطابق گزارش ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در سی امین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تاکنون ۵۶ درصد از کل درخواستهای رسته‌های چهارده گانه  مجموعا بیش از ۵۵۸۳ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده و ۴۴ درصد دیگر که معادل ۴۲۰۰ میلیارد تومان است، در فرایند پرداخت قرار دارد. از این مقدار، قرارداد پرداخت ۱۶۴ میلیارد تومان منعقد شده و قرارداد پرداخت ۲۵۳ میلیارد تومان نیز به تصویب رسیده که آماده انعقاد است.

همچنین ۳۵۱۲ میلیارد تومان قرارداد توسط شعب بانکی در دست بررسی است که مراحل پایانی را می گذراند و علاوه بر این قرارداد تسهیلات ۳۷۳ میلیارد تومان هم مراحل اولیه تایید را در استان‌ها طی می‌کند.

به گزارش ایسنا، علیرغم آنکه مهلت ثبت نام در سامانه کارا تا پایان مهرماه اعلام شد اما فرایند پرداخت وام کرونا به متقاضیانی که مراحل ثبت درخواست خود را تا پایان مهر ماه تکمیل کردند تا پایان این ماه (آبان ماه) ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، تا پایان کار ۹۸۸۷ میلیارد تومان وام کرونا به کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده پرداخت خواهد شد که با احتساب تسهیلات پرداختی به شرکتهای بزرگ حمل و نقلی این رقم به بیش از ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …