آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزاد راهی کشور است

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادآراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزادراهی کشور است که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد.

خیراله خادمی امروز دوازدهم تیرماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک در کنار بودجه ردیف مصوب ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم و این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزادراهی کشور است که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد.

خادمی گفت: این پروژه سال گذشته ردیف اعتباری کمی داشت و حتی تخصیص نداشت اما خوشبختانه امسال ۱۰۰ درصد ردیف آن که ۶۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شده و از این میزان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان را به خرید قیر اختصاص دادیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: ۲۰۰۰ تن قیر معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان تزریق کردیم و پس از اتمام سفر وزیر راه و شهرسازی نیز ۲۰۰۰ تن دیگر قیر برای این پروژه خریداری خواهیم کرد.

وی گفت: قرار بود دولت ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و یا فروش اسناد اسلامی به این پروژه اختصاص دهد.

خادمی با بیان اینکه این پروژه جزو لیست جهش تولید است و از جمله آزادراه‌های سه خطه کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این پروژه تا پایان امسال از خرم‌آباد تا بروجرد قابل دسترسی خواهد بود و هم‌اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: روزانه ۲۸۰۰ تن آسفالت معادل پنج کارخانه تولید آسفالت در این پروژه در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه راه‌آهن خرم‌آباد – دورود – اندیمشک گفت: در جلسه قبلی ستاد مقاومتی با حضور وزیر راه و شهرسازی در ۲۱ بهمن سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشتیم که از این محل بخشی از مطالبات پیمانکار و معارضان پرداخت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …