آشیانه آنتی‌باکتریال به کمک نوزادان نارس می‌آید

گروهی از محققان با استفاده از الیاف آنتی باکتریال آشیانه نوزادان برای متولدین نارس تولید کردند که به گفته آنها این آشیانه به نوزادان در تقویت عضلات آنها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، مهدی زندی، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه سالانه از میان نزدیک به دو میلیون زایمان در کشور، ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار نوزاد نارس متولد می‌شود، گفت: نوزادان نارس به دلیل تولد زودهنگام تکامل نیافته و بخشی از کامل شدن این نوزادان در فضای خارج از رحم مادر انجام می‌شود که به دلیل حساسیت‌ها و مشکلات نارس بودن، این کار چالش‌برانگیز است.

زندی، نرخ زنده نگه داشتن نوزادان نارس از ۱۵ سال پیش تاکنون افزایش محسوسی داشته است، اظهار کرد: اما در حال حاضر موضوع مهم این است که علاوه بر زنده ماندن، نوزادان کیفیت رشد مشابه با نوزادان معمولی را داشته باشند؛ چرا که نوزادان در رحم مادر با لگد زدن، به تقویت عضلات خود کمک می‌کنند ولی نوزادان نارس به دلیل تولد زودهنگام عضلات ضعیفی دارند. از این رو اقدام به تولید “آشیانه نوزاد” کردیم که شبیه به گهواره بوده و تداعی‌گر رحم مادر است.

وی با تاکید بر اینکه این آشیانه به نوزاد فرصت می‌دهد تا با لگد زدن در آن عضلات خود را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: از آنجایی نوزادان نارس پوست بسیار نازک و آسیب‌پذیری دارند باید مراقبت بیشتری از آنها انجام شود چرا که هرگونه زخم یا آسیب پوستی به دلیل بروز عفونت می‌تواند برای این نوزادان خطرناک باشد و برای این کار ما از فناوری‌ نانو استفاده کردیم.

این محقق اضافه کرد: به منظور رفع این چالش پارچه‌های مورد استفاده در آشیانه‌های نوزاد از مواد نانو دارای خاصیت آنتی‌باکتریال، نرم و ضدآب استفاده شده است از این رو محیط مناسبی برای رشد نوزاد نارس ایجاد می‌کند.

مدیرعامل این شرکت فناور یادآور شد: این طرح در مرحله راه‌اندازی خط تولید است و در فاز اول قرار است ماهانه دو هزار آشیانه تولید کنیم که به مرور میزان تولید افزایش یافته و می‌توانیم تا ۲۰ هزار آشیانه در ماه تولید کنیم.

وی لباس مراقبت کانگورویی(KMC) را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و به گفته وی این لباس به مادر اجازه می‌دهد تا بدون استرس و نگرانی از افتادن نوزاد، آن را به همراه داشته باشد و به کارهای روزمره نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …