آغاز اکتشاف سیستماتیک در کشور / ثبت دریاچه گهر

ایسنا/لرستان معاون وزیر صمت از آغاز اکتشاف سیستماتیک سال آینده در کشور خبر داد.

علیرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ژئوپارک‌ها اظهار کرد: سازمان زمین شناسی در گذشته فعالیت‌های خیلی خوبی را در سطح ملی و در لرستان انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه ثبت جهانی پارک قشم را داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در تمام استان‌های کشور که چنین پتانسلی وجود دارد فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

معاون وزیر صمت از شناسایی بیش از ۳۰ منطقه در کشور خبر داد و با بیان اینکه در چندین منطقه در حال فعالیت هستیم که امید می رود به زودی بتوانیم آن‌ها را ثبت کنیم، بیان کرد: البته ثبت جهانی ژئوپارک‎ها کار سختی است ولیکن با وجود پتانسیل‎های زیادی که در کشور می‎توان در ایران ثبت شود.

شهیدی عنوان کرد: باتوجه به جاذبه‎های طبیعی، تاریخی و پدیده‎‌های منحصر به فرد زمین شناسی در لرستان امیدواریم با ثبت دریاچه گهر کار را شروع کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: سازمان زمین شناسی در بحث اکتشاف، شناسایی و پی‌جویی را برعهده دارد و اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: در قسمت‎هایی از معادن لرستان که قابلیت را داشته باشد این اکتشافات سیستماتیک را انجام خواهیم داد.

شهیدی یادآور شد: لرستان با توجه به اینکه در یک منطقه خاص زمین شناسی قرار دارد همواره تحت تاثیر مخاطرات طبیعی زمین شناختی است بطوریکه دو سال گذشته شاهد سیل، فرو نشست زمین، زلزله، گردو غبار و … بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی بصورت ملی در حال مطالعات زمین شناسی است و بصورت منطقه‌ای کارشناسان ما در لرستان فعالیت دارند تا اطلاعات را به روزرسانی کنند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات این مطالعات استانی و بخشی ملی است که تامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …