آغاز طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق

از سوی اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید، طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس فرخ قائمی، سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق (مشهد) در این باره گفت: ما در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید، طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق را آغاز کردیم.

به گزارش سازمان زمین شناسی، وی هدف از اجرای این پروژه را انتشار اطلاعات کاربردی زمین‌شناسی و اکتشافی در قالب گردآوری، رقومی‌سازی و انتشار داده‌ها و نقشه‌های مطالعات ژئوشیمیایی سیستماتیک در محدوده استان‌های خراسان‌ رضوی، جنوبی و شمالی دانست و اظهار کرد: در این طرح که با هماهنگی سازمان مرکزی و پایگاه داده‌های علوم‌زمین و بر اساس استانداردهای سازمان توسط معاونت اکتشاف و اداره ژئومتیکس این اداره‌کل انجام خواهد شد، آرشیو داده‌ها، اطلاعات و نقشه‌های ناهنجاری‌های ژئوشیمیایی و اهداف اکتشافی که نتیجه این گونه مطالعات ژئوشیمیایی است، تهیه و در قالب بانک اطلاعات مکانی سازماندهی می‌شود.

قائمی خاطرنشان کرد: این اطلاعات با بارگذاری بر روی بستر Web GIS فراهم شده در پایگاه داده‌های علوم زمین در اختیار کلیه کاربران و محققان نظیر معدنکاران، کارشناسان نظام مهندسی، دانشجویان و مدیران قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق انجام بیش از ۱۰۰ پروژه اکتشافات ژئوشیمیایی سیستماتیک در مقیاس یکصدهزارم در منطقه شمال شرق را پشتوانه بسیار ارزشمندی برای برنامه‌ریزی اکتشافی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …