ابتکار «جی. کی رولینگ» در روزهای کرونایی

«جی کی رولینگ» نویسنده مشهور بریتانیایی امیدوار است با در دسترس قرار دادن رایگان سری کتاب‌های محبوب «هری پاتر»، کودکانی را که در این روزها به دلیل شیوع ویروس «کرونا» در قرنطینه به سر می‌برند، سرگرم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، «رولینگ» روز چهارشنبه اعلام کرد، امکان دسترسی رایگان به نسخه الکترونیکی و صوتی «هری پاتر و سنگ جادو» نخستین جلد از سری داستان‌های پسرک جادوگر، در طول ماه «آوریل» در سراسر جهان فراهم خواهد شد. 

 نسخه صوتی این کتاب به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی ارائه خواهد شد.

 «WizardingWorld» که وبسایت رسمی هواداران «هری پاتر» و «جانوران شگفت‌انگیز»  محسوب می‌شود، بخشی را با عنوان «هری پاتر در خانه» برای استفاده از نسخه صوتی و الکترونیکی این کتاب اختصاص داده است.

«رولینگ» بیان کرد:« امیدوارم این اقدام مایه خوشحالی کودکان و بزرگسالانی باشد که در این روزها ناچار به خانه ماندن هستند.»

ویروس «کرونا» در روزهای اخیر فعالیت شهروندان کشورهای مخلفی را محدود کرده، مدارسی بسیاری را به تعطیلی کشانده و به این ترتیب بسیاری از والدین را ناچار به دورکاری و نگهداری از فرزندانشان به طور همزمان کرده است.

بریتانیا در حال حاضر در دومین هفته قرنطینه خود به سر می‌برد. «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا  در روز بیست و سوم مارس اعلام کرد مردم فقط برای خرید مایحتاج بسیار ضروری همچون غذا اجازه خارج شدن از خانه را دارند.

مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» در  زمان انتشارشان به پدیده‌ای بی‌سابقه در ادبیات کودک تبدیل شدند. بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» به ۸۰ زبان فروخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …