اتصال شبکه برق ایران به قطر از طریق کابل دریایی

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر مشاور در امور انرژی قطر در یک دیدار ویدئوکنفرانسی، اهمیت و مزایای اتصال شبکه برق ایران به قطر را مورد بررسی قرار دادند.

به‌گزارش ایسنا، در دیدار آنلاین رضا اردکانیان و سعد شریده الکعبی، دو طرف همچنین درباره ابتکار منطقه‌ای توسعه همکاری‌ها در امور آب‌های نامتعارف شامل شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از پساب تصفیه‌شده که در اجلاس اخیر شورای حکام آب به میزبانی تهران مطرح و مصوب شد، بحث و تبادل نظر کردند. طرف قطری نیز آمادگی خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کرد.

در این دیدار، اردکانیان، رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور، درباره موضوع تبادل برق با قطر، با اشاره به تبادل مستمر برق ایران با سایر همسایگان ادامه داد: قطر در مواقعی تولید برق مازاد دارد و این برق دارای بازار مناسبی در کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان و عراق است.

طبق اعلام وزارت نیرو، وزیر مشاور در امور انرژی قطر هم درباره موضوع ابتکار استفاده از آب‌های نامتعارف گفت: ضمن اعلام حمایت وزارت متبوع از انجام پروژه مذکور، پیشنهاد می‌کنم کارشناسان در مورد مسائل به صورت دوره‌ای در کشورهای منطقه جلسات مربوط به پروژه‌های مرتبط با این موضوع برگزار کنند.

سعد شریده الکعبی خطاب به وزیر نیروی ایران درباره انتقال برق گفت: انتقال برق بین دو کشور امکان پذیر است و باید روی این پیشنهاد کار شود و به نظرم، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد.

طرف قطری افزود: در مورد انرژی و آب می‌توان با حضور بخش خصوصی دو کشور زمینه‌های همکاری خوبی را تعریف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …