اجرای طرحی برای ورود فرزندان بازنشستگان به اکوسیستم نوآوری

تفاهم نامه همکاری میان یکی از مراکز نوآوری و پارک فناوری پردیس به منظور مشارکت فرزندان بازنشستگان در اکوسیستم نوآوری به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی تفاهم نامه همکاری میان یکی از مراکز نوآوری و پارک فناوری پردیس در زمینه ورود فرزندان بازنشستگان به اکوسیستم نوآوری با عنوان “طرح توانمندسازی شغلی صدف” به امضا رسید.

عادل دهدشتی، مدیرعامل این مرکز نوآوری در حوزه سالمندی در آیین انعقاد این تفاهم نامه همکاری مخاطبان “طرح توانمندسازی شغلی صدف” را با اولویت جذب فرزندان بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دانست و ادامه داد: با همراهی اداره کل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور نیازسنجی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم عدد قابل توجهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم که قابلیت‌های قابل توجهی دارند و مشارکت آنها در دوره‌های توانمندسازی شغلی می‌تواند آنها را به سفیران اکوسیستم نوآوری و استفاده از ارزش‌های نوآوری در سازمان‌های مختلف تبدیل کند.

وی با اشاره به تامین هزینه‌های اجرای “طرح توانمندسازی شغلی صدف” گفت: بخشی از هزینه‌ها بر عهده معاونت علمی ریاست جمهوری است و بخشی دیگر را صندوق بازنشستگی کشوری و این مرکز نوآوری پرداخت خواهند کرد و بخش کمی که حدود ۲۰ درصد است را شرکت کنندگان پرداخت خواهند کرد.

دهدشتی یادآور شد: در این رویداد به جای استفاده از اساتید آکادمیک از مدیران میانی صندوق بازنشستگی کشوری که درگیر مهارت‌های ساختاری و میدانی هستند، استفاده خواهیم کرد و در این دوره برگزاری ۸۰ ساعت آموزش برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است که طی آن مهارت‌هایی از جمله کارورزی در مرکز و معرفی به استارت آپ‌ها و تبدیل به تیم نوآوری اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی این طرح بازنشستگان است، گفت: اما در حوزه کارآفرینی بعد از دوره بازنشستگی نیز در حال بررسی است.

مدیر عامل این مرکز نوآوری در حوزه سالمندی یادآور شد: در “طرح توانمندسازی شغلی صدف” آموزش نرم، غربالگری برای شناسایی افراد مستعد و جذب حوزه‌های نوآوری مرکز نوآوری صبا بررسی شده است. تفاوت ما با دانشگاه‌ها و بنیاد ملی نخبگان این است که ما افراد را در صنعت اکوسیستم قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …