اجرای پروژه بومی‌سازی کشت سلول بنیادی در کشور

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از طراحی و بومی‌سازی پروژه سلولی مدیا سرم استم سل، برای اولین بار در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس معید دهقانپور فراشاه، مدیر این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: بومی‌سازی پروژه سلولی و طراحی دستگاه کاندیشن مدیا سرم استم سل (حاصل ازمحیط کشت سلولی مزانشیم)، برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما انجام شده است که دانش فنی آن در اختیار سه کشور است و دارای ارزش افزوده فوق العاده است که ما درنظر داریم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، این محصول را به صورت صنعتی تولید و در بازار ارائه کنیم.

دهقانپور عنوان کرد: شرکت ما در زمینه تولید ۹ محصول با مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران قرارداد همکاری دارد و تعاملات خوبی هم برقرار است.


مدیر این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در سراسر دنیا تصمیم گرفتیم به مردم کشورمان خدمت کنیم؛ لذا تمام توان خود را در این زمینه گذاشتیم و ۹ دستگاه تولید کردیم که شامل سیستم‌های استریل کننده، دستگاه UVC، دستگاه اوزون، تونل‌های ضد عفونی کننده، مهپاش‌های اتوماتیک و غیر اتوماتیک، موتورهای NIV ، ونتیلاتور و دستگاه تولید ضدعفونی‌کننده مولتی اکسیدان است. همچنین برای اولین بار در ایران کاور اتوماتیک کفش شیرینک را طراحی و تولید کردیم.

دهقانپور با بیان این که شرکت ما کارگزار رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر شنزن چین است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از جوامع پیشرفته عقب نمانیم، باید دانشگاه‌ها زیرساختهای لازم جهت دستیابی به دانشگاه  نسل سوم را فراهم کنند تا دانشجویان علاوه بر فراگیری علم و تخصص، توانمندی لازم برای کارآفرینی و کسب درآمد را کسب کنند.

وی افزود: دستیابی به دانشگاه نسل سوم سبب رشد اقتصادی و درآمدزایی می‌شود؛ لذا دانشگاه علوم پزشکی ایران هم با این وسعت باید از ظرفیتهای موجود در راستای انجام تحقیقات کاربردی و تولید محصولات استفاده کند و به عنوان کارخانه آدم سازی، جذابیت لازم را برای ادامه تحصیل دانشجویان، رشد فنی و ارتقای فضای کسب و کار فراهم آورد.


مدیر این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: برنامه‌های در دست اقدام با توجه به شیوع ویروس کرونا کمی متوقف شده که انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسیر اخذ مجوزها و تسهیل مراحل بوروکراسی اداری، ما را یاری رساند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران، دهقانپور تصریح کرد: امیدوارم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و استفاده از زیر ساختهای موجود نظیر اتاق تمیز (Clean room) بتوانیم هر چه سریعتر به محصول مشترک نهایی دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …