اجرای ۱۷۵ پروژه بومی‌سازی قطعات ظرف یکسال آینده

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ۱۷۵ پروژه بومی‌سازی قطعات با فناوری بالا تا سال۱۴۰۰ اجرا خواهند شد که ۲۴۶ میلیون یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش(سوم تیرماه)، بیست و هشتمین جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل در محل شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیران عامل بانک تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو، ساپکو، ایران‌خودرودیزل، و همچنین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، جهاد دانشگاهی، دانشگاه شریف، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه وقطعه‌سازی ایران برگزار شد.

طی این نشست گروه صنعتی ایران‌خودرو و بانک تجارت چندین تفاهم‌نامه امضا کردند که براساس آن‌ها، علاوه براینکه پروژه خودکفایی در ساخت و تولید قطعات و خودروهای باری و مسافری در ایران خودرو دیزل آغاز شد؛ قرار شد تا بانک تجارت ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق شکوفایی و نوآوری به زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو در جهت توسعه پروژه‌های ساخت داخل اختصاص دهد. ضمن اینکه یک تفاهم‌نامه‌ هم میان شرکت ساپکو و بانک تجارت امضا شد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها با بانک تجارت فرشاد مقیمی- مدیرعامل ایران‌خودرو- اظهار کرد: این گروه صنعتی در سال جهش تولید، بومی سازی قطعات با ارزبری و فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده و تمام ساز و کارهای لازم برای تحقق  این امر فراهم است. ضمن اینکه شرکت ساپکو متعهد به ضمانت خرید قطعات بومی سازی شده توسط سازندگان داخلی است.

وی تاکید کرد:  تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات سبب ایجاد شغل، کاهش وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

مقیمی بانک تجارت را  شریک استراتژیک ایران‌خودرو در تامین مالی پروژه‌های داخلی سازی قطعات خواند و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری با بانک تجارت در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

رضا دولت آبادی- مدیرعامل بانک تجارت- نیز در این جلسه با اشاره به نقش این بانک در توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سال جهش تولید گفت: بانک تجارت همیشه حامی تولید داخل بوده و برای حضور پررنگ تر در صنعت خودرو و قطعه سازی برنامه هایی را تدوین کرده است.

وی از آمادگی بانک تجارت برای تامین نیازهای مالی پروژه‌های توسعه محصول ایران‌خودرو و بومی‌سازی فناوری تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: این بانک در چارچوب مقررات و قوانین مرتبط بر آن‌ به صنعت خودروی کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …