احتمال وقوع اوج مصرف برق امسال در هفته پیش رو

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نسبت به گرمای هوا در روزهای آینده و لزوم مدیریت مصرف برق برای عبور از قطعی برق هشدار داد.

علی خدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش دما به بیش از ۵۰ درجه در خوزستان و به تبع آن افزایش مصرف برق اظهار کرد: گرمای پیش رو و احتمال تداوم آن، می‌تواند مصرف را از توان تولیدی نیروگاه‌ها بیشتر کند و خاموشی احتمالی برق را افزایش دهد.

وی با اشاره به افت شدید ذخایر آب سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها، افزود: ضروری است در این شرایط حساس، مشترکان برق با به کار بستن راهکارهای ساده‌ای چون تنظیم درجه کولرهای گازی و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی، در پایدار نگه داشتن شبکه برق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در شبکه، به مدیریت مصرف کمک کنند.

خدری با اشاره به اینکه مشترکان می‌توانند سهم بسزایی در جلوگیری از قطعی برق داشته باشند، تصریح کرد: به احتمال زیاد در هفته جاری و روزهای پیش رو با وقوع شدت گرمای بی‌سابقه در خوزستان، به زمان اوج مصرف برق در سال جاری خواهیم رسید.

وی ادامه داد: از تمام هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم در روزهای پیش رو نهایت صرفه‌جویی را در مصرف برق داشته باشند. مصرف بهینه در این روزها باید به عنوان یک اولویت اساسی مد نظر باشد تا بدون دغدغه و نگرانی از تابستان پر مصرف امسال عبور کنیم.

خدری گفت: استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، لباسشویی و جارو برقی در ساعت‌های گرم روز (۱۲ تا ۱۸) می‌تواند در رسیدن به اهداف مورد نظر، کمک شایانی کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه مشترکان خوزستانی تاکنون همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق داشته‌اند، گفت: با توجه به شروع فصل تابستان با گرمای شدید و کاهش بارندگی و استفاده‌کنندگان غیر مجاز رمز ارزهای دیجیتالی، به منظور کاهش خاموشی‌ها انتظار داریم میزان مصرف از سوی شهروندان مدیریت شود و این همکاری تا پایان فصل گرم بیش از پیش و با حساسیت بیشتری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …