ارائه طرح سیستم گزارش‌دهی پرونده الکترونیک پزشکی بیمار در دوران کرونا

مدیر عامل یکی از شرکتهای دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارائه طرح سیستم گزارش‌دهی پرونده الکترونیک پزشکی بیمار و اپلیکیشن موبایل در دوران کرونا توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد فرجادیان در خصوص نوع فعایت این شرکت عنوان کرد: شرکت ما یکی از شرکتهای فناور دانش بنیان صنعتی در حوزه نرم افزار مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است. این شرکت طی سالیان متمادی فعالیت خود را در حوزه نرم افزاری، با استفاده از آخرین تکنولوژی و دستاوردهای روز دنیا ازجمله تکنولوژی هوش مصنوعی، فعالیتهای چشم گیری در حوزه پزشکی انجام داده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش تحقیق و توسعه در روند گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، واحد تحقیق و توسعه در راستای پیشبرد اهداف علمی و با هدف گسترش و انجام فعالیتهای مبتنی بر تحقیق و توسعه در ارتباط با فناوری‌های مورد استفاده، ابزارها، متدولوژیها و محصولات از نقطه نظر اجرا و کاربرد شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان این‌که استراتژی‌های شرکت ما شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، آزمایشی و نمونه‌سازی در راستای طرح‌های تجاری است، اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا و نیاز هر چه بیشتر جامعه جهت استفاده از تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات بویژه در حوزه پزشکی و آموزش، شرکت دانش‌بنیان ما با تلاش تیم برنامه‌نویسی و فنی مجموعه اقدام به تولید و یا ارتقاء محصولات خود کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که از طرح‌های انجام شده در زمان بحران کرونا می‌توان به “سیستم گزارش دهی پرونده الکترونیک پزشکی بیمار(EMR) مبتنی بر Cloud” و  اپلیکیشن موبایل اشاره و تصریح کرد: سیستم گزارش دهی پرونده الکترونیک پزشکی بیمار(EMR) مبتنی بر Cloud به صورت آنلاین به پزشکان و مراکز درمانی این امکان را می دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیماران را ویزیت کنند و بیمار و مراکز درمانی در هر نقطه جغرافیایی باشند بتوانند به پرونده الکترونیک پزشکی بیمار دسترسی داشته باشند.

فرجادیان ادامه داد: اپلیکیشن موبایل طراحی شده توسط ما اولین شبکه اجتماعی آموزش آنلاین است که به مدرسان و کاربران این امکان را می‌دهد که در بستری خلاق، حرفه‌ای و امن فعالیت کنند و بتوانند ارتباط دوسویه وتنگاتنگی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تازه پیوستن این شرکت فناور دانش‌بنیان به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران و با سرلوحه قراردادن شعار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران مبنی بر “در مسیر حرکت به دانشگاه نسل سوم” این مجموعه تمام تلاش فنی و تجاری خود را در جهت میسر شدن این هدف والا جهت اجرایی شدن آن می‌کند و امید است دانشگاه علوم پزشکی ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان را در مسیر ارتقای توانمندی‌های تجاری، فنی و تحقق اهداف حمایت کند.

بر اساس اعلام دانشگاه علموم پزشکی ایران، فرجادیان با اشاره به نرم افزارهای تولید شده این شرکت در حوزه‌های پزشکی و مدیریتی، گفت: نرم‌افزار تصویربرداری و گزارشات آندوسکوپی و کولونوسکپی، نرم‌افزار تصویربرداری و گزارشات Ercp، نرم‌افزار تصویربرداری و گزارشات Endosonography ، سیستم آرشیو تصاویر پزشکی PACS & RIS، سیستم Dicom CD Maker جهت اتصال به دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و رایت CD، نرم‌افزار تصویربرداری و گزارشات Bronchoscopy و نرم‌افزار تصویربرداری و گزارشات آرتروسکوپی از جمله نرم‌افزارهای حوزه پزشکی و اتوماسیون بازرسی،
و اتوماسیون مبنا از جمله نرم‌افزارهای حوزه مدیریتی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …