استارتاپ‌ها همکار شبکه "شاد" می‌شوند/حمایت ویژه از شرکت‌های حوزه آموزش آنلاین توان‌یابان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از استارتاپ‌های حوزه دیجیتال برای ارائه خدمات در دوران کرونا خبر داد و گفت: ما علاوه بر اعطای تسهیلات به ۳۰۰ استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات به مردم در دوران شیوع کرونا، تسهیلاتی را برای استارتاپ‌های فعال در زمینه ارائه آموزش به دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا در نظر گرفتیم تا در مهرماه بتوانند آماده‌تر خدماتی را به این دسته از دانش‌آموزان ارائه دهند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا مهمترین اقدام ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی از زمان شیوع ویروس کرونا را راه‌اندازی کمپین “کرونا پلاس” دانست و افزود: این کمپین، فراخوانی برای استارتاپ‌هایی بوده است که در دوران شیوع کرونا می‌توانستند سرویس و خدمتی به مردم ارائه دهند تا نیاز آنها را در زمان قرنطینه برطرف کنند.

وی فعالیت این استارتاپ‌ها را در حوزه‌هایی چون “سلامت” و “آموزش” عنوان کرد و ادامه داد: در این برنامه ۶۰۰ استارتاپ شرکت کردند که پس از ارزیابی آنها، حدود ۳۰۰ شرکت حائز شرایط لازم برای حمایت شناسایی شدند و از میان این ۳۰۰ شرکت منتخب تعداد  ۲۰۰ شرکت استارتاپی موفق به دریافت تسهیلات ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی معاونت علمی برای توسعه محصول و یا توسعه بازار شدند.

محمدی اضافه کرد: به مابقی استارتاپ‌های منتخب، سوبسید ۱۰ میلیون تومانی برای توسعه زیر ساخت‌ها، استفاده از خدمات ابری و یا زیر سرویس‌های زیر ساختی مانند سرور ارائه شد.

دبیر ستادتوسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر این برنامه در حال اجرا است، اضافه کرد: اجرای این کمپین موجب می‌شود که ۳۰۰ شرکت استارتاپی خدمات خود را برای ارائه در دوران پسا کرونا، توسعه دهند.

وی با تاکید بر اینکه سرویس‌هایی که این استارتاپ‌ها ارائه کردند مرتبط با شرایط کرونا بوده است، یادآور شد: آموزش آنلاین، سلامت دیجیتال آنلاین که مردم دسترسی به پزشک داشته باشند و حمل و نقل برای جا به جایی کالا و یا استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری از جمله حوزه‌هایی است که این استارتاپ‌ها به محصولات خوبی دست یافتند و تلاش داریم این روند در قالب برنامه دیگری ادامه یابد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های این ستاد برای توسعه خدمات کرونایی استارتاپ‌ها، خاطر نشان کرد: از زمان مطرح شدن شبکه آموزش آنلاین، همکاری‌هایی را با وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی ظرفیت‌ استارتاپ‌های آموزشی و خدماتی که آنها می‌توانند ارائه دهند، داشتیم. این همکاری ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در مهرماهسرویس‌ها و خدمات آموزش آنلاین را آماده‌تر به معلمان ارائه دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در خصوص برخی انتقادات در زمینه انحصاری بودن آموزش آنلاین در وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه “شبکه شاد” وزارت آموزش و پرورش انحصاری نیست، اظهار کرد: این شبکه آموزش آنلاین پوسته‌ای است که در کنار آن مجموعه‌ای از استارتاپ‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ۵ شرکت استارتاپی پیام‌رسان ذیل این شبکه خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: ما با همکاری که با وزارت آموزش و پرورش داریم، در تلاش هستیم تا سایر استارتاپ‌ها را ذیل این شبکه قرار دهیم تا سرویس‌های لازم را به دانش‌آموزان و مردم ارائه دهد. مبنای شبکه شاد شبکه‌سازی است نه انحصار.

محمدی در خصوص راهکارهای توسعه آموزش آنلاین افراد توان‌یاب، توضیح داد: چند استارتاپ داریم که اختصاصا در حوزه معلولان و نابینایان و ناشنوایان فعالیت دارند، از آنجایی که ما برنامه داریم زیر ساخت‌های لازم را برای آموزش آنلاین این دسته از دانش‌آموزان فراهم کنیم، یکسری تسهیلات برای استارتاپ‌های فعال در این حوزه در نظر گرفتیم تا فعالیت‌های آنها را توسعه دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت آموزش و پرورش این دسته از استارتاپ‌ها تقویت شوند تا در مهر ماه برای افراد معلول سرویس‌های لازم ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …