استان مرکزی از ظرفیت صندوق نوآوری و فناوری بیشتر استفاده کند

ایسنا/مرکزی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خواستار استفاده استان مرکزی از ظرفیت صندوق نوآوری و فناوری و افزایش سرمایه این صندوق توسط استان شد.

سورنا ستاری ۲۲ آذرماه در پایان سفر خود به استان مرکزی در جلسه جمع بندی سفر با اشاره به اکوسیستم شکل گرفته در شهرستان محلات که باعث اشتغالزایی در منطقه شده است، افزود: در این شهرستان شاهد اکوسیستم کارآفرینی در حوزه سنگ، معدن، گل، ماهیان زینتی و … هستیم و در بحث فناوری در این منطقه باید متفاوت از اراک عمل شود.

وی تصریح کرد: در اراک صنایع بزرگ با درآمدهای کلان و اشتغال بالا وجود دارند. این صنایع در واقع کارخانه هایی هستند که در روزهای اول صاحب تکنولوژی نبودند و کار خود را با مونتاژ آغاز کردند و امروز به این ظرفیت و جایگاه رسیده اند چنانکه در حال حاضر با صنایع و ظرفیت های بزرگی در این شهر مانند شرکت آلومینیوم روبرو هستیم.

ستاری با بیان اینکه در اراک و استان مرکزی صنعتگران بسیار خوبی را شاهدیم چون با آموزش های صنایع اکوسیستم کاملا شکل گرفته است، گفت: سعی شده است در یکی دو سال اخیر با همکاری با شرکت ماشین سازی بتوانیم نوآوری را به صنایع تزریق کنیم و پای شرکت های دانش بنیان به این کارخانجات باز شود که در ابتدای راه هستیم و کار همچنان ادامه دارد. با این کار تزریق نوآوری و تنوع محصول در کارخانجات بزرگ شکل می گیرد که ایجاد شغل و درآمد هم خواهد کرد.

وی بیان کرد: این مدل را می توان در تمام کارخانجات استان پیاده کرد، مسلما این صنایع می توانند بستری برای استارت آپ ها باشند که ارزش افزوده بالایی را رقم می زنند و یکی از راه هایی که بتوانیم محصول فناورانه را از طریق شرکت های بزرگ تولید کنیم این است که این شرکت ها مرکز نوآوری ایجاد کنند و شرکت های کوچک را دعوت به همکاری کنند. باید این مدل اتصال شرکت های بزرگ و شرکت های نوآور و استارتاپ ها را حمایت کنیم تا مکانیزم برد برد شکل گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه زایش پارک علم و فناوری باید در کنار دانشگاه صورت گیرد، گفت: دانشگاه پلی تکنیک هفت هکتار و دانشگاه صنعتی شریف ۹ هکتار است در حالی که در اراک یک دانشگاه ۱۸۰ هکتار وسعت دارد و قطعا این فضا پر شدنی نیست جز اینکه بخشی از آن به پژوهش و پارک علم و فناوری و استفاده دانشجویان اختصاص یابد و پارک علم و فناوری حتما باید در کنار دانشگاه آزاد اراک سایتی داشته باشد.

ستاری با اشاره به وضعیت صندوق پژوهش و فناوری استان خواستار کار کردن در زمینه این صندوق شد، اظهار کرد: در حال حاضر این صندوق جز یکی از سودآورترین صندوق هاست  و استان مرکزی باید در مسیر افزایش سرمایه در این صندوق حرکت کند چراکه به هر میزان افزایش سرمایه صورت گیرد صندوق نوآوری تا ۱۰ برابر خط اعتباری به استان اختصاص می دهد، در حال حاضر رقم ۵ میلیارد تومان سرمایه برای این صندوق در استان مرکزی بسیار کم است. اگر تبلیغات درستی بیبن شرکت های خصوصی در این خصوص انجام شود می توان سرمایه صندوق را در استان افزایش داد.

گفتنی است، ستاری در جریان سفر به اراک از شرکت آونگان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …