استان مرکزی تاب تحمل یک پیک جدید کرونایی را دارد؟

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بدنبال شرایط دشواری که شیوع این ویروس در کشور و بالتبع در استان مرکزی بوجود آورد و حتی منجر به تعطیلی سراسری و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه شد، توان استان شامل مجموعه اصناف، ادارات، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کادر پزشکی و پرستاری کاهش یافته و تاب تحمل پیک جدید و جدی دیگری را ندارد.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص شرایط استان از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و دارو برای مقابله با کروناویروس در صورت افزایش احتمالی آمار مبتلایان گفت: در هر شرایطی باید خود را برای مقابله با شیوع کروناویروس آماده کنیم و خوشبختانه با هم‌افزایی بین بخشی و تجربه‌ای که از ابتدای شیوع این ویروس بدست آمده است مجموعه استان همواره از آمادگی لازم در هر شرایطی برخوردار است.

وی در خصوص نیروی انسانی و تجهیزات گفت: نیروی انسانی ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی بسیار خسته و فرسوده شده اند و تاب‌آوری آنها کاهش یافته است. از طرفی تجهیزات درمانی و بیمارستانی استان نیز نیاز به بازسازی دارد ولی خوشبختانه از نظر تامین دارو مشکلی در استان وجود ندارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بدنبال شرایط دشواری که شیوع این ویروس در کشور و بالتبع در استان مرکزی بوجود آورد و حتی منجر به تعطیلی سراسری و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه شد، توان استان شامل مجموعه اصناف، ادارات، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کادر پزشکی و پرستاری کاهش یافته و تاب تحمل پیک جدید و جدی دیگری را ندارد.

وی از مردم خواست تا با همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهند که مجموعه استان با پیک جدیدی از کرونا مواجه شود و با مدیریت این بیماری، باری از دوش پرستاران و کادر درمانی بردارند. خستگی و فرسودگی به دلیل حجم بالای کار در چهره پرستاران و کادر درمانی دیده می‌شود و بسیاری از آنها به دلیل ابتلا به کروناویروس امکان حضور در بیمارستان را ندارند، به همین دلیل با مشکل تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مواجه هستیم.

آقازاده در پاسخ به این پرسش که از نظر اقتصادی آیا برآوردی از میزان خسارت وارده به بخش‌های مختلف اقتصادی استان بویژه صنعت شده است و آیا اگر شیوع دوباره اتفاق بیفتد صنایع تاب‌آوری لازم را خواهند داشت، گفت: خوشبختانه کروناویروس خیلی نتوانست در حوزه صنعت و تولید استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور زورآزمایی کند و حرکت چرخ‌های صنعت و تولید را متوقف کند و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جامعه کارگری و همراهی کارفرمایان هیچ واحد صنعتی و تولیدی استان بدلیل شیوع کرونا تعطیل نشد.

وی با تاکید بر اینکه در بدترین شرایط کرونایی و پیک کرونا اجازه ندادیم حتی یک واحد صنعتی در استان تعطیل شود، گفت: با وجود نبرد با کرونا واحدهای صنعتی و تولیدی استان با تمام ظرفیت نیروی انسانی فعالیت می‌کردند و کمترین میزان ابتلای به کرونا در صنعت گزارش شده است که دلیل آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی بود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کرونا نتوانست خسارت جدی به حوزه صنعت و تولید استان وارد کند، گفت: خوشبختانه با وجود شرایط کرونایی روند تولید و فعالیت صنایع در سال جاری مطلوب بوده و حقوق کارگران به موقع پرداخت شده است. حتی میزان معوقات جامعه کارگری استان در پنج ماهه گذشته خیلی کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است، به عبارتی امسال تعداد کارگرانی که حقوق معوقه داشتند کمتر از سال قبل بوده است.

آقازاده تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ واحد تولیدی و صنعتی بدلیل شرایط کرونایی تعطیل شود و جامعه کارگری با رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی، ضمن حفاظت از سلامت خویش به عنوان سربازان اقتصاد مقاومتی چرخ های تولید و صنعت را شتابان تر از گذشته به حرکت درخواهند آورد.

وی در خصوص میزان خسارت وارده متاثر از کرونا به حوزه اقتصادی استان نیز گفت: برای ارزیابی میزان دقیق خسارت وارده در این حوزه از اقتصاد استان نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه هستیم.

آقازاده همچنین از تجربه مثبت شیوع کروناویروس گفت و اظهار کرد: افزایش همبستگی ملی در سطح کشور یکی از تجربیات مثبت نبرد با کروناویروس بود که خوشبختانه پویش بزرگ و تبلور فداکاری مردم برای آسیب دیدگان از کرونا در قالب طرح کمک مومنانه و توزیع بسته های حمایتی از تجربیات مثبت و جلوه‌های ویژه‌ای بود که در بیماری کرونا دیده شد و بسیار تجربه ارزشمند معنوی گرانسنگی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …