استفاده از پهپادهای ثابت به عنوان دوربین نظارتی پلیس

شرکت “آکسون”، مجوز پهپادهای خود برای عملیات‌های اجرای قانون را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، ممکن است استفاده از  پهپادها در نیروهای پلیس افزایش یافته باشد، اما با توجه به زمان کوتاه پرواز و نیاز به اپراتورهای مجاز هنوز هم محدودیت برای استفاده آنها وجود دارد.

شرکت فناوری ایمنی عمومی “آکسون”(Axon) با استفاده از په‍پادهای متصل به زمین موسوم به “فوتوکیت”(Fotokite) به دنبال رفع این محدودیت‌هاست.

این کوادکوپتر برقی به وسیله یک کابل به زمین متصل است که همزمان نیروی یک باتری را از زمین به پهپاد می‌رساند و همچنین تصاویر ویدئویی اچ دی ضبط شده توسط دوربین پهپاد را به زمین منتقل می کند. به این معنا که این پهپاد می‌تواند ساعت‌ها در یک مکان مرتفع بماند و به طور مداوم فیلم منتقل کند.

در حالیکه این پهپاد می‌تواند با یک تبلت یا گوشی هوشمند به صورت دستی تنظیم شود، می‌تواند به صورت خودکار نیز پرواز کند و ارتفاع و جهت‌گیری داده شده را حفظ کند.

از آنجا که فوتوکیت به طور ایمن روی زمین متصل می‌شود، اداره‌ی فدرال هوانوردی(FAA) آمریکا به آن اجازه می‌دهد بدون مجوز، در مناطق شهری به پرواز درآید.

پهپاد مذکور می‌تواند تا ارتفاع ۴۶ متری معلق بماند و به طور مداوم و در لحظه از موقعیت، دیدی مانند دید یک پرنده را فراهم کند و در برنامه‌هایی مانند کنترل ترافیک، نظارت معمول و یا عملیات‌های تحقیق و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت این پهپاد هنوز اعلام نشده و باید از سال آینده در دسترس آژانس‌های اجرای قانون در کانادا و آمریکا قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …