اضافه شدن ۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید تا پایان دولت تدبیر و امید

ایسنا/لرستان وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن ۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید تا پایان دولت تدبیر و امید به مجموع آزادراه‌های کشور خبر داد.

محمد اسلامی امروز دوازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی داریم که تا پایان دولت ۱۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز  به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود و این غیر از ۱۴ هزار کیلومتری است که در دست مطالعه و ساخت داریم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور در دست مطالعه و ساخت داریم، افزود: از این میزان ۳۳۰۰ کیلومتر در دست ساخت و مابقی مطالعه است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: معتقدیم با ۳۰ هزار کیلومتر راه‌آهن وضعیت مطلوب و مورد نیاز برای اقتصاد کشور و جامعه فراهم می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد، بیان کرد: ۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید تا پایان دولت که بخش اعظم آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد به مجموع آزادراه‌ها اضافه خواهد شد.

وی گفت: در مجموع آزادراه‌های کشور طی یک برنامه پنج ساله به ۵۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

اسلامی بیان کرد: شریان‌های اصلی آزادراهی، بزرگراهی و ریلی کشور در اولویت قرار دارند که بر این اساس قرارداد خط دوم سنگان-بافق به طول ۷۷۸ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۸۱ هزار میلیارد ریال منعقد شده که ظرفیت این خط  را از ۷.۵میلیون تن  به ۲۰ میلیون  تن می‌رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …