افتتاح خط تولید جدید ۴ قطعه خودرو

بعد از ظهر امروز، خط تولید جدید چهار قطعه خودرو با حضور مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و نیرو محرکه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دو قطعه “تقویت عرضی درب‌های جانبی”  و “نگه دارنده اکسل” مربوط به محصول ایرانی و جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو (تارا) است که در تولید این محصول ملی استفاده خواهد شد و بعد ازظهر امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و نیرو محرکه در شرکت سازنده این قطعات، خط تولید آن‌ها افتتاح شد. همچنین دو قطعه، مجموعه سرشاسی دنا و خط تولید امباس نیز در این شرکت به بهره‌برداری رسید.

همزمان با بازدید مدیرعامل ایران خودرو از تعدادی از کارخانه‌های تولیدی قطعات، خطوط تولید قطعات جدید در شش شرکت عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی به بهره‌برداری رسید.

مهدی مطلب‌زاده- نایب‌ رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان در مراسم افتتاح این خطوط تولید، گزارشی از پیشرفت پروژه فرمان برقی خودرو تارا نیز ارائه کرد.

به گفته وی، خطوطی که امروز افتتاح شدند برای تولید برخی قطعات خودرو جدید تارا همچون خط اِمباسینگ آلومینیوم که جایگزین ورق های آلومینایز است، بوده‌اند.

ظرفیت‌سازی بالاتر از هدف‌گذاری ایران‌خودرو در تولید تارا

فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز پس از بازدید از این شرکت و افتتاح خط تولید قطعات جدید، اظهار کرد: استان البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود و بخش قابل توجهی از زنجیره تامین قطعات ایران‌خودرو در این استان قرار گرفته است.

به گفته وی، بازدید و افتتاح خط تولید امروز بیشتر پیرامون خودرو تارا بوده که در این بخش، علاوه‌بر اینکه به مرحله تولید رسیده‌اند، بیش از آنچه که ما برای تولید تارا در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده‌ایم، ظرفیت‌سازی شده است.

کاهش ۱۰ کیلوگرمی و ۳۰ درصدی قیمت قطعه تارا با محافظ‌های حرارتی در دست تولید

وی افزود: شرکت آذرموتور مبین در بخش محافظ‌های حرارتی نیز ورود کرده و محصولاتی که تولید می کند، وزن خودرو تارا را ۱۰ کیلوگرم کمتر می‌کند؛ بنابراین در برنامه‌های ما برای کاهش مصرف سوخت محصولات بسیار تاثیر مثبتی خواهند داشت. علاوه‌بر کاهش وزن خودرو، محافظ‌های حرارتی که در دست تولید است،  ۳۰درصد قیمت تمام شده قطعه را کاهش می‌دهد که سبب می‌شود در طول سال، فقط در همین قطعه حدود شش میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم که عدد قابل توجهی است.

این خبر تکمیل می شود …

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …