افزایش امید، نشاط و سرمایه اجتماعی، مهمترین مطالبه دانشگاهیان از رییس جمهور آینده

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص وظایف دولت آتی در برابر دانشگاهیان گفت: دولت آینده به میزانی که بتواند در  بسیج منابع و امکانات موفق شود، خواهد توانست بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند. دولت آینده از سویی باید اعتماد جوانان و نسل دانشگاهی را جلب کند و  از سوی دیگر باید برای ساماندهی مداوم و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به گروه‌های مختلف جامعه اقدام مناسب کند. در این چارچوب به نظر می‌رسد افزایش امید و نشاط و سرمایه اجتماعی در کشور، مهمترین مطالبه و انتظار دانشگاهیان از رییس جمهوری آتی باشد.

دکتر مسعود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌های اسلامی سیاسی در دانشگاه تربیت‌مدرس به عنوان دانشگاه تحصیلات تکمیلی بیشتر روی بررسی عالمانه مشکلات کشور و چگونگی یافتن راه حل برای آنها متمرکز هستند.

وی ادامه داد: سیاست و توصیه کلی دانشگاه تربیت‌ مدرس به تشکل‌ها در این دانشگاه، همواره پرهیز از نگاه جناحی و سیاسی و پیگیری دانشگاهی مسائل و کشف راه حل برای مشکلات حکمرانی در کشور بوده است.

دکتر رضایی در زمینه برنامه تشکل‌های دانشگاه تربیت مدرس برای انتخابات پیش‌رو افزود: برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌ها عمدتا روی بررسی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی متمرکز است که البته به نظر می‌رسد شرایط موجود کشور به واسطه کرونا و نبودن دانشجویان در دانشگاه مانع از انجام برنامه‌هایی با کیفیت گذشته باشد.

وی با بیان اینکه نحوه ترغیب جامعه و دانشگاهیان برای حضور در انتخابات ابعاد متعددی دارد، خاطرنشان کرد: در هر حال نسل جدید دانشگاهی دارای نگرش‌های خاص خود است. دانشگاهیان در صورتی که احساس کنند، نماینده یا نمایندگانی می‌توانند منافع آنان را آنگونه که باید پیگیری کنند به سوی آنها متمایل می‌شوند و  در صورتی که از سلایق این نسل در بین نامزدها احساس نکنند، مطابق با تحلیل خود رفتار خواهند کرد. 

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی، جامعه‌ای متکثر اما در عین حال دارای یک منطق محاسبه‌گر است. بر این اساس  بخش قابل توجهی از رای دهندگان دانشگاهی فقط برنامه‌ها و تیم‌های حرفه‌ای نامزدها را رصد می‌کنند. بر این اساس، اگر جامعه دانشگاهی، رییس جمهوری آتی را کاتالیزور تحقق آرمان‌های دانشگاهی خود ارزیابی ‌کنند پشتیبانی قاطعی ارائه خواهند داد و در غیر این صورت ممکن است استقبال آنان آنگونه که انتظار می‌رود،نباشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …