افزایش ایمنی پالایشگاه‌ها با شیرهای اطمینان شرکت‌های دانش‌بنیان

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی شیرهای اطمینان مورد نیاز صنایع نفت و گاز شدند.

به گزارش ایسنا، محمد حسن زرنوش، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان “شیرهای اطمینان” را ابزاری برای کنترل خطر در پالایشگاه‌ها دانست و گفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با این محصول حفاظت خطوط انتقال و مخازن تحت فشار را تامین می‌کنند. تا چند سال پیش ایران واردکننده این محصول بود، اما اکنون در این شرکت بومی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه این شیرها ۱۵ تا ۲۰ قطعه استراتژیک دارند که طراحی و ساخت آنها در این شرکت انجام شده است، یادآور شد: تا کنون ۱۰ هزار عدد از این تجهیزات به فروش رفته است و اگر به طور میانگین قیمت هر شیر اطمینان را ۳ هزار دلار محاسبه کنیم، در این صورت ۳۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری شده است.

زرنوش ادامه داد: این محصول در تاسیسات و مخازن نفتی مانع از نشت ناشی از افزایش فشار می‌شود و از خطر آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. پس در خطوط انتقال یا مخازن تحت فشار از انفجارهای احتمالی حفاظت می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، زرنوش با بیان اینکه مخازن تحت فشار موجود در صنایع نفت و گاز از خطر انفجار با این محصول مصون می‌مانند، گفت: در نقاط گوناگونی از پالایشگاه مجموعه‌های سیستم تخلیه فشار وجود دارد که با افزایش فشار به هر دلیلی این سیستم‌ها وارد عمل می‌شود و فشار را کنترل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …