افزایش سهم تعاون از صادرات غیرنفتی

معاونت تعاون وزارت کار و سازمان توسعه تجارت در راستای افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با توجه به اهداف و وظایف معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه توسعه بازار و صادرات شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و ماموریت سازمان توسعه تجارت در گسترش و حمایت از بنگاه‌های صادراتی منعقد شد.

ارتقای مهارت‌های علمی و تخصصی و توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی، شناسایی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادارتی تعاونی‌های توانمند، همکاری و مشارکت در توسعه بازار و صادرات تعاونی‌های دارای پتانسیل صادراتی کشور از جمله محورهای این تفاهم نامه به شمار می رود.

با توجه به اهداف این تفاهم نامه که بر مبنای تبادل اطلاعات در حوزه صادرات شرکت‌های تعاونی، همکاری در ایجاد جایزه صادراتی ویژه بخش تعاون کشور، تنظیم و تصویب سند توسعه صادرات کشور، همکاری در بهره‌مندی بهتر و بیشتر شرکت‌های تعاونی از حمایت‌های صادراتی و همچنین کمک به افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی استوار است، انتظار می رود سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی از طریق ایجاد هم‌افزایی در ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تولیدی ـ تجاری تعاونی ها محقق شود.

به گزارش ایسنا، در شرایط تشدید تحریم‌های خصمانه دشمنان خصوصا در حوزه صادرات نفتی و دشوار شدن ورود ارز به کشور، انعقاد این تفاهم نامه می تواند کمک قابل توجهی در حوزه صادرات غیرنفتی داشته و ضمن رقابت برای افزایش بازار بین شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور را به ارمغان داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …