افزایش ظرفیت تولید نفت عربستان به ۱۳ میلیون بشکه

با آغاز جنگ قیمت و سهم بازار میان تولیدکنندگان بزرگ، شرکت آرامکو سعودی اعلام کرد که ظرفیت تولید نفت خود را برای نخستین بار در یک دهه گذشته افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شرکت آرامکوی سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد: ظرفیت تولید خود را از ۱۲ به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد اما به زمان دستیابی به چنین ظرفیتی اشاره نکرد.

این غول نفتی اعلام کرد: ظرفیت تولید خود را بنا به دستور وزارت انرژی عربستان سعودی افزایش خواهد داد.

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد: این شرکت نهایت تلاش خود را برای اجرای این دستورالعمل به کار خواهد گرفت.

قیمت نفت که به دلیل افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا ضعیف شده است، روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی و روسیه یک جنگ قیمت و عرضه به راه انداختند، حداکثر ۳۱ درصد سقوط کرد.

آرامکو روز گذشته اعلام کرده بود از اول آوریل ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت به مشتریانش عرضه خواهد کرد که بیشتر از ظرفیت فعلی تولید این شرکت است.

روسیه در واکنش به تصمیم آرامکو اعلام کرد که تولیدش را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی در مقایسه با روسیه مازاد ظرفیت تولید بیشتری دارد. این کشور یک دهه پیش طرحهایی را برای افزایش و حفظ ظرفیت تولید در سطح ۱۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرد و اکنون با توسعه میادین نفتی درصدد حفظ این ظرفیت تولید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …