افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق‌ها در دانشگاه امیرکبیر/ اعلام جزئیات دفاع از پایان‌نامه‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق‌ها در دانشگاه بسیار سخت است، گفت: با این وجود سعی داریم این افزایش حقوق‌ها را سریعتر اجرایی کنیم؛ البته اعتبار این موضوع باید از محل صرفه جویی ها، اعتبارات و درآمدهای دانشگاه و دولت تامین شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید احمد معتمدی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که با شیوع کرونا ویروس مواجه هستیم، دفاع پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد به نحوی خواهد بود که در جلسه دفاع دانشجو و استاد راهنما حضور داشته باشند اما داوران می توانند به صورت مجازی در جلسه حضور داشته باشند همچین  حضور مدعوین و پذیرایی نیز در جلسات دفاع پایان نامه ها ممنوع شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای دفاع از رساله های دوره دکتری نیز توصیه کردیم که دفاع به زمانی منتقل شود که شرایط بهتر شده باشد اما اگر برای دفاع از رساله اضطرار وجود داشت، برخی داوران می توانند به صورت مجازی در جلسه دفاع حضور داشته باشند.

دکتر معتمدی تاکید کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده اگر دانشجو نتوانست از پایان نامه خود دفاع کند دانشجویان شامل جریمه نخواهند شد.

ضمن اینکه درصورتی که ترم تحصیلی طولانی تر شود برای زمان امتحانات نیز تصمیم گیری می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در شرایط فعلی اساتید و دانشجویان پروژه ها و قراردادهای صنعتی را تاجایی که امکان دارد در منازل پیگیری می کنند و اگر در شرایط خاص پروژه ها نیازمند آزمایشگاه بودند با رعایت اصول بهداشتی افراد در آزمایشگاه حضور می یابند.

وی گفت: از دانشجویان تقاضا می کنیم حتما به دستورالعمل ها و اطلاعیه های ابلاغی توجه نمایند و مطابق همان اقدام کنند.

دکتر معتمدی در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی نیز خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در زمان شیوع بیماری کرونا فعال بودند و تعداد قابل توجهی از این شرکت ها در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کنند فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز مطالعات مربوط به طبعات کرونا از جمله مباحث اقتصادی و اقتصاد صنعتی فعال است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس اعلام ستاد کرونا فعالیت های اداری دانشگاه نیز به صورت ۳۰ درصدی دنبال می شود و کارکنان دانشگاه شیفت بندی شده اند و بسیاری از فعالیت ها به صورت دورکاری دنبال می شود.

وی با بیان اینکه جلسه هیات رئیسه دانشگاه در هفته دوم نوروز به صورت مجازی برگزار شد، افزود: برنامه داریم با کمک واحد انفورماتیک دانشگاه جلسات در حوزه ها و دانشکده های مختلف نیز در شرایط فعلی به صور مجازی انجام شود که امیدواریم بستر آن تا یک هفته آینده فراهم شود.

توسعه مراکز نوآوری دانشگاه در سال ۹۹

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: افزایش قراردادهای صنعتی موضوع مهمی است که اواخر سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد که نتایج آن در سه ماهه اول سال۹۹ مشخص خواهد شد.

دکتر معتمدی ادامه داد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۲۰۰ مرکز نوآور و شرکت های دانش بنیان عبور کرده ایم و تا پایان سال جدید با راه اندازی واحدهای فناوری در همه دانشکده ها و افتتاح مرکز نوآوری خوارزمی در اوایل تابستان تعداد واحدهای فناور و نوآور این دانشگاه از ۳۰۰ مرکز عبور خواهد کرد.

وی افزود: افزایش حقوق اساتید و کارمندان دانشگاه در سال ۹۹ مورد توجه است این درحالی است که اعتبار خاصی از سوی دولت برای این موضوع دیده نشده و تامین این اعتبار باید از محل صرفه جویی دیده شود.

به گفته وی،  باتوجه به تورمی که وجود دارد موضوع افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق بسیار سخت است با این وجود سعی داریم آن را سریعتر اجرا کنیم که اعتبار این موضوع باید از محل صرفه جویی ها، اعتبارات و درآمدهای دانشگاه و دولت تامین شود.

افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها و سلف های دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دکتر معتمدی اضافه کرد: خوشبختانه طی ۵ سال گذشته ظرفیت سلف های دانشجویی این دانشگاه از دوبرابر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: سلف های مکمل دانشگاه نیز راه اندازی شدند که استفاده از آنها از سوی دانشجویان اختیاری است که در این سلف ها بر روی قیمت هر غذا سوبسیدارائه می شود و احتمال دارد امسال نیز سوبسید غذای رستوران های مکمل را بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه طی چند سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است و برنامه داریم افزایش ظرفیت خوابگاه ها همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر معتمدی عنوان کرد: برنامه جامعی برای جهش ظرفیت های خوابگاهی این دانشگاه داریم که این برنامه ممکن است در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، وی افزود: طی سال های گذشته کیفیت خوابگاه های این دانشگاه ارتقا یافته است و درحال حاضر بسیاری از خوابگاه های این دانشگاه در رتبه های اول و دوم قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …