الگوریتم درمان بیماری "کووید-۱۹" منتشر شد

پژوهشگران دانشکده پزشکی “دانشگاه ییل” آمریکا در مطالعه اخیرشان الگوریتم درمان بیماری “کووید-۱۹” را ایجاد و منتشر کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ییل نیوز، محققان در سراسر جهان در حال تلاشند تا درمانی برای مقابله با بیماری مهلک کووید-۱۹ بیابند. اکنون محققان آمریکایی در آخرین تلاش‌شان الگوریتم درمان این بیماری را ایجاد و منتشر کرده‌اند.

تیم پژوهشگران دانشگاه ییل که به تیم درمانی کووید-۱۹ نیز شناخته می‌شوند، توسط پزشکان متخصص بیماری‌های عفونی رهبری می‌شوند و اخیرا نیز موفق به توسعه یک برنامه درمانی(الگوریتم) برای موارد شدید و غیر شدید این بیماری شده‌اند. این الگوریتم شامل لیستی از داروهای توصیه شده است و دلیل استفاده از این داروها، ذکر عوارض جانبی احتمالی آنها و همچنین سایر اطلاعات مهم دیگر است.

نکته جالب توجه درباره تیم پژوهشی دانشگاه ییل این است که طیف گسترده‌ای از پزشکان متخصص در زمینه‌های مختلف مانند  عفونی، ریوی و حساسیت، حساسیت و ایمونولوژی، روماتولوژی، خون شناسی و داروسازی در آن در حال تلاش هستند.

“چارلز دلا کروز”(Charles Dela Cruz) یکی از اعضای این تیم پژوهشی گفت: ما نمایندگان بسیاری از رشته‌های مختلف داریم که در تهیه برنامه درمانی بسیار تلاش می‌کنند و پیشرفت‌های جدید را مرتبا ارزیابی می‌کنند. ما با همکاری پزشکان توانسته‌ایم دریابیم بیمارانی که به آنها مراجعه می‌کنند دارای چه علائمی هستند و این علائم را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون یک پروتکل تعیین شده برای درمان این بیماران داریم و همچنان به بررسی داده‌ها خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا الگوریتم نیاز به تنظیم و یا تغییر دارد یا خیر. ما این طرح را بر اساس اطلاعات در دسترس، مشاهدات بالینی و ارتباطات شخصی با سایر متخصصان ایجاد کردیم. ما اکنون الگوریتم خود را به امید کمک به دیگران در مراقبت از بیماران به اشتراک می‌گذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …