امروز، آخرین مهلت پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه امیرکبیر

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهلت ثبت‌نام اینترنتی پذیرش بدون آزمون دانشجویان دارای استعداد درخشان در مقطع دکتری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این دانشگاه امروز دوشنبه پایان می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که به منظور ارتقای کیفی دوره‌­های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین­‌نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال  ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بدون آزمون در چندین رشته پذیرش می­‌کند.

پیش از این مهلت ثبت‌نام در دوره‌های پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری این دانشگاه تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه تعیین شده بود که بنا بر اطلاعیه اخیر این دانشگاه، در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت نیز امکان ثبت‌نام اینترنتی از طریق سایت “http://pgrad.aut.ac.ir/3/applicant” فعال شده و امروز آخرین مهلت ثبت‌نام است.

متقاضیان واجد شرایط باید در مقطع کارشناسی حداقل معدل ۱۶، در مقطع کارشناسی ارشد حداقل معدل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) و یا نمره حداقل ۱۸ یا درجه عالی و بسیار خوب برای پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد را دارا باشند.

همچنین داشتن حداقل یکی از شرایط ذیل برای پذیرش مورد نیاز است: یک مقاله معتبر علمی پژوهشی داخلی یا نهایی شده بین‌المللی که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد نفر اول باشد، یک ثبت اختراع با داوری و تایید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی، رتبه اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ در صورتی‌که جزو رتبه‌های اول، دوم یا سوم باشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …