امضای بیش از ۱۵ هزار نفر پای کارزار #قرنطینه_بوشهر

ایسنا/بوشهر از روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه توسط یکی از شهروندان و از طرف مردم استان بوشهر چالشی در پلت فرم جمع آوری امضای کارزار آغاز شد. چالشی که تا این لحظه بیش از ۱۵ هزار نفر با امضای الکترونیکی و ثبت نام و فامیل خود آن را تایید کرده اند و این رقم هر لحظه در حال افزایش است…

کارزار که با شعار خواست جمعی برای بهتر شدن و هدف ایجاد بستری عادلانه و قانونی برای طرح مطالبات مردمی ایجاد شده است اکنون میزبان مطالبه ای با هشتگ #قرنطینه_بوشهر شده که برای گردآوری امضای مجازی موافقان این خواسته شکل گرفته‌ است. 

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور ایران و گسترش آن استان های مختلفی درگیر این بیماری سریع الانتشار شده اند که بوشهر نیز تاب مقاومت نیاورده و سرانجام به عنوان آخرین استان پاک طی دو روز گذشته ۵ مورد مثبت کووید ۱۹ را به نام خود ثبت کرد. 

این موضوع موجب نگرانی مردم و ترس مردم بوشهر شده است، و این در حالی اتفاق افتاده که شاهد حضور افراد غیربومی زیادی در استان بوشهر هستیم. با گردش کوتاهی در شهر افراد چمدان به دست و ماشین هایی با پلاک های مختلف را می بینیم که به بوشهر آمده اند و حتی در گوشه و کنار ساحل و یا پارک ها چادر زده اند که این زنگ خطری برای مردم بوشهر و استانی است که هنوز ویروس کرونا را به عنوان یک اپیدمی نپذیرفته است.  

درخواست مردم این استان در فضای مجازی علاوه بر قرنطینه خانگی که خود در پیش گرفته اند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نمی شوند قرنطینه استان بوشهر و بستن مبادی ورودی است، متن بیانیه امضا شده توسط مردم تحت عنوان #قرنطینه_بوشهر در زیر آمده است. 

“درخواست قرنطینه کردن استان بوشهر

به نام خدا

استاندار محترم استان بوشهر

جناب آقای گراوند

با سلام و احترام

با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در ایران و آلوده شدن تازه استان بوشهر و با توجه به توصیه‌های کارشناسان و متخصصین، ما مردم بوشهر جهت کنترل بهتر و سریعتر این بیماری در استان بوشهر، خواهان قرنطینه کردن و بستن خروجی و ورودی‌های استان هستیم.

همانطور که آگاهید در صورتی که هر چه زودتر قرنطینه کردن استان صورت نپذیرد، امکان بروز بحران‌ در دور از انتظار نیست.

امیدواریم با تلاش عزیزان مسئول در انجام اقدامات فوق و دیگر مواردی که منجر به کنترل بیماری می‌شود، در کنار رعایت موارد بهداشتی توسط مردم، هر چه زودتر دوره خطرناک پیش رو را رد کنیم.

به امید موفقیت بوشهر

• شروع کمپین: ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸

 و

• پایان کمپین: ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸

• از طرف: مردم استان بوشهر

• هشتگ رسمی: #قرنطینه_بوشهر

• نویسنده: مجتبی رضائی”

به گزارش ایسنا، این در حالی است که در بخش هایی از کشور اقامت در بسیاری از پناهگاه های کوهستانی، پارک ها و مهمانسراهای ممنونم شده است همچنین در استان های مختلف بستن معابر بین شهری و همچنین ورود گردشگر ممنوع اعلام شده است. 

اعلام معذوریت استان یزد از پذیرش مسافران

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد ضمن اعلام معذوریت این استان از پذیرش مسافران، از هموطنان خواست تا استان یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

ورودی‌های اردبیل از سمت گیلان با دستور قضایی مسدود شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز با اشاره به محدودیتهای تردد از ورودی گیلان اعلام کرد در راستای مدیریت صحیح مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح استان اردبیل محدودیت های تردد به استان اردبیل از ناحیه استان گیلان اعمال می‌شود.

جزئیات ممنوعیت تردد خودروها در دو استان شمالی کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که با توجه به وضعیت فعلی استان و برابر تصمیمات استانی با عنایت به شیوع بیماری کرونا برای کلیه خودروها به جز خودروهای با پلاک بومی، سوختی و مواد غذایی در مسیرهای ورودی به استان مازندران (محورهای هراز، کرج-چالوس و فیروزکوه) در ساعت ۱۲:۴۰ جمعه ۱۶ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرا شده است.

برابر اعلام پلیس راه استان گیلان نیز در ساعت ۱۰:۳۰ جمعه ۱۶ اسفند ماه برابر تصمیمات استانی با عنایت به شیوع بیماری کرونا و وضعیت فعلی استان برای کلیه خودروها به جز خودروهای با پلاک بومی در مسیرهای ورودی به استان گیلان (محورهای قزوین به رشت، اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر) تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.

ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری در فارس

عبدالرضا قاسمپور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان فارس عنوان کرد انجام هرگونه فعالیت گردشگری تا زمان رفع مخاطرات مربوط به شیوع کروناویروس، در این استان ممنوع است.

نوروز به فارس نیایید

وی ادامه داد: فارس برای نوروز سال ۹۹ امکان پذیرایی از مسافران را نخواهد داشت، لذا هموطنان به این استان سفر نکنند.

مبادی ورودی گناوه بسته شد

شب گذشته نیز فرماندار گناوه از بسته شدن تمامی مبادی ورودی شهر گناوه تا اطلاع ثانوی بر مسافران و گردشگران بر اساس تصمیم ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا و با هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد.

غلامرضا مهرجو با اعلام این خبر عنوان کرد: این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم اتخاذ شده است و هماهنگی لازم با نیروهای انتظامی و امنیتی در جهت اجرای بسته شدن ورودی های این شهرستان انجام شده است.

سفرها مسافران و اهالی شهر مقصد را در معرض خطر قرار می‌دهد

علاوه بر اینها که بخشی از تصمیمات استانهای درگیر با ورود گردشگر و همچنین آلودگی کرونا است کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ظهر امروز در نشست خبری خود از بی توجهی برخی از هموطنان نسبت به هشدارها انتقال کرد و گفت: سفرها، هم مسافران و هم اهالی شهر مقصد را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

کرونا و ۶ خطا

دکتر روزبه کردونی، رییس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز در یادداشتی به بررسی شش رفتاری که شیوع کرونا را بیشتر می‌کند، پرداخته و نوشته است: در مواجهه با کرونا مدل‌های همیشگی مواجه با بحران ها و مسائل از سوی کارگزاران حکومتی، مردم، روشنفکران و فعالان سیاسی و اصرار بر تدوام رفتارهای مبتنی بر جامعه شناسی خودمانی هیچ کمکی به کنترل و مهار کرونا نخواهد کرد. 

وی شش رفتار را برشمرده که جز تشدید آثار منفی کرونا اثری نخواهند داشت که سفر کردن یکی از آنهاست. جزئیات این رفتارها در ادامه آمده است:

۱- کارگزاران حکومتی تصمیمات متناقض بگیرند. ( مانند تخصیص سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی ) 

۲- کارگزاران حکومتی تصمیمات خود را به سرعت عوض کنند و هر کدام تحلیل متفاوتی پیرامون کرونا ارائه دهند. 

۳- کارگزاران حکومتی مسائل خود را  از طریق نامه نگاری‌های علنی با یکدیگر بیان (نه حل) کنند. 

۴- شهروندان و مردم کرونا را اصلا جدی نگرفته و با رویکرد همه چیزدانی و خود اجتهادگونه ضمن بی توجهی به توصیه های مرتبط، به ویژه اهتمام لازم به سفرهای غیرضروری و دید و بازدیدهای نوروزی داشته باشیم.

۵- روشنفکران با تبعیت از تعریف ادوارد سعید از روشنفکر، در مواجهه با کرونا فقط به طرح پرسش های مشکل آفرین و پیچیده، نقد حکومت و تجویزهای خودبینانه بسنده کنند. 

۶- کنشگران سیاسی کرونا را فرصتی مناسب برای تسویه حساب سیاسی و بازسازی اعتبار اجتماعی خود تلقی کنند و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …