امضای قرارداد افزایش ظرفیت تولید گرید بطری پتروشیمی تندگویان

قرارداد طراحی، ساخت و اجرای پروژه «اس.اس.پی» پتروشیمی شهید تندگویان با هدف افزایش ۱۵۰ هزار تنی تولید گرید بطری امروز با شرکت های ایرانی و به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون یورو امضا می شود.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری روز دوم، دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، قرارداد قرارداد طراحی، ساخت و اجرای پروژه «اس.اس.پی» پتروشیمی شهید تندگویان با هدف افزایش سالانه ۱۵۰ هزار تنی تولید گرید بطری امشب با شرکت های ایرانی امضا خواهد شد.
هدف از اجرای پروژه SSP پتروشیمی شهید تندگویان قابلیت تولید هر دو محصول گرید بطری و نساجی در یک واحد قدرت مانور شرکت بیشتر شده با قدرت مانور در تولید گریدها بوده و  در مدت زمان حدود ۱۸ ماه عملیاتی و به بهره برداری برسد.
میزان سرمایه گذاری این پروژه حدود ۳۰ میلیون یورو برآورد می شود که با همکاری بانک تجارت و به صورت صد درصد ایرانی تامین خواهد شد.
با امضای قرارداد اجرای این طرح، عملیات ساختمان و نصب پروژه «اس.اس.پی» هم در مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان آغاز خواهد شد.
پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) درکشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET برخوردار است.
گفتنی است، دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، ‏سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بازار سرمایه از دیروز آغاز به کار کرد.‏
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …