امکان ترمیم خطوط لوله دریایی با تجهیزات ایرانی میسر شد

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور ترمیم خطوط لوله زیر دریا تجهیزات ترمیم لوله‌های زیر دریا را عرضه کردند که به گفته آنها علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی، اندونزی و هندوستان نیز صادر شده است.

به گزارش ایسنا، محمد توده فلاح، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: خطوط لوله زیر دریا بر اثر گذشت زمان  یا سانحه ممکن است دچار آسیب و نشتی شوند و تجهیزاتی تولید ‌کردیم که می‌تواند لوله را ترمیم کند. این تجهیزات شامل دستگاه‌های فلزی هستند که در دو نوع اتصال یک تکه و دو تکه تولید می‌شوند. این تجهیزات در محل آسیب به دور لوله حلقه می‌زنند و در همان جا باقی می‌مانند و باعث رفع نشتی و خرابی می‌شوند. 

وی افزود: اگر لوله از هم جداشده باشد از تجهیزات یک تکه استفاده می‌شود و اگر دچار نشتی و آسیب شده باشد، از تجهیزات دو تکه استفاده می‌شود.  چند شرکت محدود در جهان این تجهیزات را تولید می‌کنند که با شروع تحریم‌ها از فروش آن به کشورمان خودداری کردند. با توجه به این فرصت، یک تیم برجسته از مهندسین و محققین در شرکت جمع شدند و یک لیست از مزایا و معایب تجهیزات مشابه خارجی تهیه کردند، با حذف معایب، در نهایت یک محصول با کیفیت ایرانی تولید شد و ما مدعی هستیم که کیفیت این محصول از بسیاری از نمونه‌های مشابه خارجی برتر است.
 

توده فلاح با بیان اینکه این تجهیزات در نمونه ۳۲ اینچ به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اظهار کرد: این در حالی است که نمونه مشابه خارجی ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تا کنون توانسته‌ایم علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی، اندونزی و هندوستان نیز صادرات داشته باشیم. شرکت‌های داخلی نفت و گاز مشتری این محصول هستند و خوشبختانه از کیفیت این محصول دانش‌بنیان رضایت کامل دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این محصول از نظر استراتژیک بسیار حائز اهمیت است، به گونه‌ای که اگر یکی از لوله‌های پارس جنوبی دچار آسیب شود، نشتی آن می‌تواند روزانه ۵ میلیون یورو خسارت به همراه داشته باشد. با توجه به امتناع شرکت‌های خارجی از فروش این محصول، بسیار حیاتی بود که این تجهیزات در داخل کشور تولید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …