انتشار «کودکان و حقوق بشر» برای بچه‌ها

دو کتاب با موضوع «کودکان و حقوق بشر» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، دو کتاب «حقوق فردی من» و «حقوق اجتماعی من» ذیل عنوان «کودکان و حقوق بشر» از مجموعه ماجراهای ثمین و امین نوشته طاهره شاه‌محمدی با تصویرگری ساناز کریمی طاری هر یک در ۲۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان توسط نشر ذکر منتشر شده است. 

در یادداشت پشت ‌جلد کتاب‌ها آمده است: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به صرف انسان بودن باید از آن‌ها بهره‌مند باشد و حقوق کودکان بخشی از موضوعات حقوق بشر است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. 

کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد با تصویب پیمان‌نامه‌ای عناوین مهمی از حقوق کودک را تصویب کرده که در پی آن کشورهای زیادی با امضای این پیمان‌نامه حقوق کودک را محترم شمردند. 

لازم است در کنار همه پژوهش‌های علمی در این زمینه با تکیه بر اصل آموزش، کودکان و همه اقشار جامعه با حقوق بشر آشنا شوند تا در اجتماع به گونه‌ای رفتار کنند که حقوق بشر رعایت شود و به علاوه مدافع حقوق بشر نیز باشند. 

این مجموعه دوجلدی با تکیه بر پیمان‌نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد بر آن است کودکان را بر حقوق فردی و اجتماعی خود آشنا کند. ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با سوالات و کنجکاوی‌های خود و راهنمایی پدر و مادرشان سعی دارند ساده و سرگرم‌کننده اطلاعات مفیدی به کودکان بدهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …