انتشار ۲ کتاب درباره ورزش

کتاب‌های «صبح و نشاط» و «ورزش و پدافند غیرعامل» نوشته‌ی خادم علی تهذیبی منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در معرفی «صبح و نشاط» به قلم مولف آمده است: «صبح و نشاط» برنامه‌ای با رویکرد ورزشی، تفریحی و اجتماعی است که برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۸۷ با هدف تشویق، ترغیب و نهادینه‌سازی فرهنگِ نشاط آورِ پیاده‌روی خانوادگی، هر جمعه صبح در یکی از شهرستان‌های سطح کشور با پخش مستقیم از شبکه سوّم سیما با اهداء جوایز متعدد از قبیل خودرو، دوچرخه و … برگزار می‌شود. 

لکن آنچه که من را به عنوان متولی مستقیم برگزاری چندین برنامه صبح و نشاط بر تألیف این کتاب واداشت مشکلات عدیده در برگزاری این رویداد است که متاسفانه علی‌رغم جاذبه‌های آن، آمار بالائی از نارضایتی‌ها را در خود جای داده است که گاهاً به طرح در محاکم قضائی نیز منجر می‌شد. لذا با لحاظ بی‌طرفی کامل و بهره‌گیری از ابزارهای  علمی و منطقی در قالب یک تحقیق جامع، اقدام به بررسی این مهّم کردم که حاصل آن این کتاب است.  

در بخش تحقیق میدانی این کتاب ابتدا دانسته‌های متخصصان و برنامه‌ریزان برنامه صبح و نشاط  تهیه و سپس برای گروه متخصصان، پرسشنامه‌ای مجزا تنظیم شد.

   
همچنین در معرفی «ورزش و پدافند غیرعامل» نیز آمده است: بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، به عنوان راهکاری مهم جهت کاهش خطرپذیری در برابر تهدیدات مختلف و همچنین افزایش کارایی پس از وقوع حادثه است که باید در سطوح مختلف برنامه‌ریزی منطقه‌ای، شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.

ارتباط ورزش با پدیده های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، حاکی از اهمیت این پدیده و نقش آن در برنامه‌های توسعه ملی کشورها است که با دورنمای کلی توسعه، پیشرفت، اقتدار و قدرت آن کشور ارتباط نزدیکی دارد.

با توجّه به این‌که مقوله امنیت وتأمین امنیت در هرکشوری در صدر اولویت ها قرار دارد، این کتاب به بررسی تاثیرات ورزش بر پدافند غیر عامل که به سه بخش پیش از بحران پس از بحران و در حین بحران می‌پردازد .

«در پیچ و خم صعود»، «ورزش همگانی توسعه و موانع موجود» و «همایش‌های پیاده‌روی، تبلیغات و میزان آگاهی‌بخشی» دیگر کتاب‌های خادم علی تهذیبی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …