انجام آزمایشاتی بر روی ابزارهای " کاوشگر اقمار یخی مشتری"

انجام آزمایشاتی بر روی ابزارهای " کاوشگر اقمار یخی مشتری"

آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویر متحرکی منتشر کرد و گفت: آزمایشاتی بر روی آنتن‌های جهت دار(High Gain) کاوشگر اقمار یخی مشتری برای اطمینان از مقاومت آنها در برابر ارتعاشات شدید هنگام پرتاب به فضا انجام شده و نتایج موفقیت آمیز بوده است. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این ماموریت در سال ۲۰۲۲ پرتاب شود.

به گزارش ایسنا، از عملکردهای آنتن‌های جهت‌دار کاوشگر اقمار یخی مشتری می‌توان به ارتباط با زمین و سپر حرارتی در هنگام پرواز از نزدیک فضاپیما از کنار سیاره زهره اشاره کرد. این آنتن دارای یک بازتابنده ۲.۵ متری است که هنگام ارسال داده‌های واضح به زمین باید در برابر گرما، تابش و بار سطحی مقاومت کند.

کاوشگر اقمار یخی مشتری(Jupiter Icy Moons Explorer) به صورت مخفف(JUICE) بزرگترین سیاره منظومه شمسی یعنی مشتری را مطالعه خواهد کرد. قبل از رسیدن به مقصد تقریباً هشت سال در سفر خواهد بود و سه سال به تحقیق در مورد این سیاره گازی غول پیکر و سه مورد از اقمار بزرگ آن به نام‌های گانیمد، کالیستو و اروپا خواهد پرداخت. این فضاپیما جو طوفانی مشتری را بررسی خواهد کرد و رازهای پنهان شده در اقیانوس‌های یخی اقمار مشتری را کشف خواهد کرد و به جستجوی آب در داخل این قمرها خواهد پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …