اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاری‌های ملی آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر «اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاریِ مجموعه آموزش عالی در طرح‌های کلان ملی» تاکید و اظهار کرد: مخاطرات پیش آمده ملی و جهانی، امکان ریسک‌پذیری مجموعه‌های مختلف و تمایل آنها به استفاده از فناوری‌های تولیدشده در دانشگاه‌ها را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت فراب که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای آموزش عالی کشور، حوزه انرژی در میان حوزه‌های مختلف پروژه‌های ملی از اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: حوزه انرژی برای آموزش عالی، از اهمیت بالایی جهت سرمایه‌گذاری در میان انواع پروژه‌های ملی دارا است. تهدیدها و چالش‌های گوناگون امروز، فرصت‌های زیادی برای دانش و فناوری کشور ایجاد کرده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاهیان معتقدند دارایی‌هایی را در اختیار دارند که آن‌چنان‌که باید مشتری‌های لازم برای آنها وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به مخاطرات پیش آمده در فضای داخلی و خارجی، امروزه جرأت ریسک در مجموعه‌های بسیاری که متکی به فناوری روز و نیازمند آن هستند، بالا رفته است. در وضعیت عادی تمایل به ریسک پایین می‌آید، اما در شرایط پرمخاطره این جرأت بالا می‌رود و این ریسک‌پذیری به سود دانشگاه‌ها و فناوری‌های تولید شده در آنها خواهد بود.

به گفته وی، خوشبختانه امروز حرکت پرشتابی در زمینه تولید دانش و فناوری وجود دارد و دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی آموزش عالی کشور، ذخیره خوبی از محققان و پژوهشگران را داراست.

بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر غلامی در پایان تصریح کرد: پس از ورود شرکت‌هایی همچون فراب به این پروژه‌ها امیدواریم شرکت‌های کوچک نیز به این زنجیره اضافه شوند تا بیش از پیش شاهد ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …