اولین ناگت مرغ آزمایشگاهی در آشپزخانه رستوران معروف

رستوران زنجیره‌ای معروف کی‌اف‌سی(KFC) امیدوار است بتواند به زودی نخستین ناگت مرغ ساخته شده در آزمایشگاه را در رستوران‌های خود به مشتریان عرضه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، تلاش برای تولید گوشت‌های آزمایشگاهی در حال گسترش است تا به جای گوشت حیوانات به عنوان بازیگر اصلی صحنه فست فودها شناخته شود. 

اکنون گزارش شده است که رستوران زنجیره‌ای KFC با هدف تولید اولین ناگت مرغ آزمایشگاهی در جهان با شرکت چاپ سه‌بعدی روسی “Bioprinting Solutions” همکاری خود را آغاز کرده است. 

این شرکت روسی با استفاده از سلول‌های مرغ و مواد گیاهی، در حال توسعه یک روش چاپ مواد افزودنی است که در حالت ایده آل، “طعم و بافت” مرغ طبیعی را بدون اینکه حیوانی کشته شود، تولید می‌کند. در عین حال KFC نیز نان، ادویه جات و سایر مواد لازم را برای مطابقت با امضای خاص این رستوران فراهم می‌کند.

KFC امیدوار است تا پاییز امسال یک طرح نهایی و آماده آزمایش در مسکو داشته باشد.

گوشت تولید شده در آزمایشگاه مزایای بسیاری دارد. این گوشت با محیط زیست بسیار سازگارتر است، زیرا به منابع زیادی احتیاج ندارد. KFC به یک مطالعه اشاره می کند که نشان داده است تولید این گوشت ۱۰۰ برابر به زمین و مزارع کمتری نیاز دارد و انتشار گازهای گلخانه ای را ۲۵ برابر کاهش می‌دهد. 

این گوشت همچنین با جلوگیری از آسیب رساندن به حیوانات و عدم استفاده از مواد شیمیایی سالم‌تر است.

همچنین این نوع گوشت، منبع غذایی با ثبات‌تری را فراهم می‌کند، چرا که به فراز و نشیب‌های مرغداری‌ها در تولید مرغ وابسته نخواهد بود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …