اولین گروه از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

به گزارش ایسنا،  وزارت راه و شهرسازی اولین گروه از واحدهای مسکونی خالی از سکنه به میزان ۱۰۹ هزار واحد را برای اخذ مالیات متعلقه بر اجاره به سازمان امور مالیاتی معرفی کرد. این خبر را امروز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است.

او اظهار امیدواری کرد انجام این کار از سوی وزارت راه و شهرسازی فتح بابی برای تحرک بخشیدن به فضای تولید و عرضه مسکن باشد.

این در واقع اولین قدم جدی برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه محسوب می شود.  در صورتی که خالی بودن این ۱۰۹ هزار واحد محرز شود در سال اول مشمول شش برابر مالیات متعلقه بر اجاره سالانه خواهند شد.

روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کل کشور در آن ثبت خواهد شد به مرحله اجرا رسید.

قرار است این اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط جمع آوری و برای وضع مالیات متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. طبق ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم واحدهای مسکونی خالی در سال اول مشمول شش برابر مالیات متعلقه خواهند شد که البته شورای نگهبان ۱۶ ایراد به آن گرفت و سپس مجلس ایرادات را برطرف و مجدداً به شورا ارسال کرد.

وزارت راه و شهرسازی قول داده بود تا پایان تابستان اولین اطلاعات واحدهای مسکونی را در اختیار سازمان امور مالیاتی بگذارد.

 بنابر این گزارش، از بین ۲۸ میلیون واحد مسکونی تا کنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شناسایی و شناسنامه دار شده و ۱.۵ میلیون پیامک برای مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال شده است. رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که ظرف ۱۰ روز مالیات خانه های خالی را مطالبه می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …