ایران زیباست؛ کوچه باغ‌ گَردی پاییز

کوچه باغ؛ عبارتی که احساس سرزندگی و کنجکاوی را تداعی می‌کند. در همدان فرصتی وجود دارد تا بتوانید حس سرزندگی را از میان دیوارهای نه‌چندان قدبلند؛ اما پر از احساس محصور بین کوچه باغ گنجنامه حس کنید. در مجموع کوچه ‌باغ‌ گنجنامه هویت خاصی دارد؛ چون با اینکه یک مسیر یا بخشی از یک مسیر است؛ اما بازهم به اندازه یک مقصدِ سرشار از انرژی و میل؛ توجه شما را به سمت خود می‌کشد. در این تجربه بهتر است تمام ابزارهای مسیریابی امروزی را رها کنید و اجازه دهید ریتم کوچه‌ها، ساز ماجراجویی شما را بنوازند. گنجنامه که پرطرفدارترین و مشهورترین مقصد توریستی شهر همدان است، کوچه‌باغ‌های جذابی را در دامن خود دارد.

مسیر کوچه باغ گنجنامه آنچنان که گام‌شمار نشان می‌دهد، بیش از شش هزار گام طول دارد؛ اما هنگام عبور از آن زمان را احساس نخواهید کرد؛ چراکه جذابیت‌های مسیر گذر زمان را برای شما سریع‌تر خواهد کرد. هنگام قدم زدن در این کوچه‌ها به‌طرز عجیبی دغدغه مسیریابی را ندارید و شاید تا حدودی حتی از گم شدن در آن فضا لذت هم ببرید. دیوار اکثر باغ‌ها در کوچه باغ گنجنامه قدیمی است و همچنان بافت زبر اما یکدست کاهگلی را حفظ کرده‌اند. جدا از کنجکاوی حبس شده پشت هر پیچ تند در کوچه‌ها، کوتاهی دیوارها هم باعث می‌شود کنجکاو شوید که پشت دیوارها را نگاه کنید. تمام باغ‌ها شخصی هستند؛ با درختانی سر به فلک کشیده و پُر از شاخ و برگ.

بخش‌هایی از راه غرق سایه‌ است و به ‌دور از شلوغی بوق‌ها و صداهای خشن شهر فرصت یک خلوتِ هرچند کوتاه را فراهم می‌کند. این خلوت با موقعیت‌ها و قاب‌هایی همراه است که برای عکاسان و علاقه‌مندان به عکس، حتی بیش از یک آتلیه لوکس و پُرتجهیزات جذاب خواهد بود.

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …