ایران مشکلی در تولید تکنولوژی ندارد/منابع مالی باشد توان انجام کارهای بزرگی داریم

ایسنا/البرز رئیس جهاددانشگاهی فرهنگی با اشاره به تجربه اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه جهاددانشگاهی در سال‌های مختلف گفت: مشکل کشور تولید تکنولوژی نیست و اگر منابع مالی داشته باشیم توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

حمیدرضا طیبی با همراهی مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز، از توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی و فیزیکی مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، طیبی نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت مجتمع تحقیقاتی از سال ۱۳۶۵ گفت: به‌منظور استقرار مراکز تحقیقاتی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در مکانی خاص این مجتمع راه‌اندازی شد و پس ‌از آن با توجه به راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی در این مکان شکل گرفت.

وی بابیان اینکه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در حال حاضر به قطب علم و فناوری استان البرز تبدیل‌شده است گفت: در این پارک با بیش از ۹۰ هکتار مساحت بیش از ۷۰ شرکت فناور مستقرشده‌اند که تعداد قابل توجه ای از میان آن‌ها شرکت دانش‌بنیان هستند.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و … گفت: باگذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی و ۴۰ سال از تشکیل جهاددانشگاهی زیرساخت‌های خوبی در کشور و این نهاد شکل‌گرفته است و ما توان انجام کارهای بزرگ فناورانه که امکان تجاری‌سازی آن‌ها وجود دارد را داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجربه اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه جهاددانشگاهی در سال‌های مختلف گفت: مشکل کشور تولید تکنولوژی نیست و اگر منابع مالی داشته باشیم توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …