بارگیری محموله فوق سنگین ۴۰۵ تنی از بندر شهید رجایی به مقصد بندر دیر

ایسنا/هرمزگان مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از بارگیری محموله بویلر فوق سنگین ساخته شده توسط مهندسین داخلی و بارگیری این محموله از بندرشهید رجایی به منظور انتقال به بندر دیر استان بوشهر خبر داد.

علی رضا محمدی کرجی ران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جزئیات انتقال این بویلر فوق سنگین اظهار کرد: این محموله ترافیکی که  بدست متخصصان داخلی و در شهرک بزرگ صنعتی شیراز طراحی و ساخته شده است پس از انتقال به بندرعباس پنجشنبه ششم شهریورماه در بندر شهید رجایی بارگیری و در مسیر انتقال دریایی به بندر دیر بوشهر قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخصات فنی این محموله  اظهارداشت : بویلر یاد شده دارای وزنی بالغ بر  ۴۰۵ تن با ارتفاع ۷۰ و قطر ۷ متر است که حمل آن با بهره گیری از بوژی ۴۸ محور و ۳ دستگاه کامیون کشنده صورت گرفته است.

محمدی کرجی ران ادامه داد: جلسات متعددی با هدف برآوردهای ریسک احتمالی در طول مسیر از درب ورودی بندر تا محل اسکه ۸ و ریسک‌های دریایی و محاسبات تعادلی با بخش های مرتبط برگزار و در نهایت انتقال این محموله بر اساس اصول از پیش تعیین شده انجام پذیرفت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: این محموله براساس برنامه زمانبندی پس از بارگیری بر روی بارج مها ۱ توسط یدک کش مدائن حمل دریایی و انتقال آن به بندر دیر استان بوشهر  درحال انجام است.

به گفته محمدی کرجی ران  در فرایند انتقال این محموله فوق سنگین علاوه بر مشارکت نمایندگان بخش خصوصی، معاونت بندری وامور اقتصادی، معاونت دریایی و ادارات HSE، یگان حفاظت بندر، تعمیر و نگهداری ساختمان، امور بندری، آب و تاسیسات و بندر خلیج فارس برکلیه مراحل فنی و تخصصی انتقال این محموله نظارت مستقیم داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …