بازدید رییس مجلس از آخرین دستاوردهای جهاددانشگاهی در زمینه‌های نفت و صنایع وابسته

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه جهاددانشگاهی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های نفت و صنایع وابسته بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با همراهی مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، شنبه ۴ بهمن‌ماه با حضور در غرفه جهاددانشگاهی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های نفت و صنایع وابسته بازدید کردند.

در این بازدید طیبی آخرین دستاوردها و فناوری‌های پژوهشگران جهاددانشگاهی در زمینه‌های نفت و صنایع وابسته، همچون ساخت دکل‌ حفاری خشکی، مته‌های حفاری، بازوی بارگیری دریایی، واحد فرآورش نفت خام پیش‌ساخته، طراحی و ساخت موتور درون‌چاهی، منابع تغذیه صنعتی، دستگاه لوله مغزی سیار، طراحی و ساخت پکیج پرتابل بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی و واحد نمک‌زدایی بر پایه دانش داخلی و… را به رییس مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

گفتنی است، دکل ۷۲ فتح که جزو تازه‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی در این حوزه به شمار می‌رود بهمن‌ماه سال گذشته با حضور وزیر نفت رونمایی شد. این دکل دومین دکل ساخت جهاددانشگاهی است که در قالب قرارداد ساخت ۳ دکل میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی ساخته و تحویل داده‌شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در سال جاری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ویژه متخصصان و فعالان صنعت نفت با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» تا ششم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …