بازدید معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از طرح ملی "توسعه مشاغل خانگی" در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی کشور از روند اجرای طرح ملی “توسعه مشاغل خانگی” در استان خوزستان بازدید کرد.

محمدصادق بیجندی در سفری یک روزه به اهواز، با حضور در دبیرخانه طرح‌ توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خوزستان، بر ضرورت شناسایی پیشران‌های توانمند در اجرای این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در این طرح‌ها به عنوان نهاد توسعه‌ای تعریف شده است، بیان کرد: بحث برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف و اعطای تسهیلات برای توسعه کسب و کار از اقدامات حمایتی جهاددانشگاهی در طرح‌های ملی برای پیشران‌ها است.

بیجندی، شناسایی پیشران‌ها برای حضور و همکاری در طرح و سپس تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف پیشران‌ها، مداخلات توسعه‌ای، توانمندسازی نیروی کار از طریق آموزش و سپس معرفی به پیشران‌ها، ایجاد فروشگاه‌های مجازی و کار کردن در زمینه شناسایی مشاغل نوین از جمله برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ویراستاری و مترجمی را از دیگر مسئولیت‌های جهاددانشگاهی در این طرح‌ها عنوان کرد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، اعتمادسازی برای پیشران‌ها نسبت به طرح و جهاددانشگاهی را امری ضروری خواند و گفت: اگر این مهم به درستی محقق شود قطعا می‌توان شاهد پیشبرد اهداف طرح و همکاری پیشران‌ها در کمک به متقاضیان و بکار گرفتن آن‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، بیجندی در این سفر با دو پیشران فعال در حوزه پوشاک و تولید قارچ در محل فعالیت آنها دیدار کرد و راه‌های ایجاد و تکمیل و توسعه زنجیره تامین، تولید، بازاریابی و فروش و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموختگان در توسعه کسب و کار آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در استان‌ها نیز مجری طرح در استان خود شناخته شده‌اند. این طرح در خوزستان با سهمیه ایجاد شغل برای ۲۵۰۰ متقاضی از کارفرما به سازمان جهاد دانشگاهی استان محول شد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان کارفرمای استانی است.

این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید و به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاددانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود. این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان اجرا می‌شود و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده کارفرما و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری طرح در استان است.

این طرح مشتمل بر سه فاز “تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان”(فاز اول)، “شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان” (فاز دوم) و “اتصال به بازار” (فاز سوم) است و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن در استان محل تقاضا، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی، بیمه روستایی و بیمه عشایری دارند منعی در ثبت نام ندارند.) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …