باید به سمت تولید لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه برویم

ایسنا/اصفهان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم، قیمت گذاری و فروش لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه است، گفت: به همین منظور می توان برخی محصولات لوازم خانگی را بدون آپشن، اما با کیفیت اصلی وارد بازار کرد تا آن قشر توانایی خرید داشته باشند.

علی آقا محمدی عصر امروز (پنجشنبه-۲۳ بهمن ماه) در مراسم افتتاح خط تولید جدید ماشین لباسشویی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، اظهار کرد: وظیفه مهم و نخست مسئولان جهت حفظ و حراست از تولیدات داخلی، به خصوص در شرایط سخت فشار تحریم ها، گرداندن چرخ های اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه به اعتراف بیگانگان، هر چقدر فشارها بر ایران بیشتر باشد، استقلال کشورمان بیشتر می شود، تصریح کرد: امروز در دوران پساتحریم، باید افق آینده خود را به صورت منسجم و سازمان دهی شده و به دور از شعارهای احساسی برای حمایت از تولید داخلی ترسیم کنیم.

به گزارش ایسنا و به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از راهکارها ایجاد زنجیره تولیدات لوازم خانگی با تکنولوژی روز است به گونه ای که مقرون به صرفه و ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد و در این راستا مجموعه تولیدکنندگان لوازم خانگی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانند پلتفرم ها، زیرساخت ها،آزمایشگاه، لجستیک و فروش را در حوزه تولید لوازم خانگی در آینده مهیا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم قیمت گذاری و فروش لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه است، گفت: به همین منظور می توان برخی محصولات لوازم خانگی را بدون آپشن، اما با کیفیت اصلی وارد بازار کرد تا آن قشر توانایی خرید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد جمعیت ایران حقوق بگیر و دستمزد بگیر بوده که قدرت خرید بالایی ندارند، تاکید کرد: به همین منظور باید محصولاتی با قیمت پایه و پرتیراژ تولید کنیم.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه در برخی صنایع به دلیل نداشتن تکنولوژی و قیمت بالا و همچنین تنوع محصولات خارجی، ناچار به واردات هستیم که در این شرایط محصولات داخلی حذف می شود، اظهار کرد: برای جبران این شرایط باید محصولات را با تکنولوژی جدید و در حجم بالا و مقرون به صرفه تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید تولید جزیره ای داشته باشیم و با جذب سرمایه گذاری، عقب ماندگی تکنولوژیک نداشته باشیم، گفت: یکی از مشکلات تولیدات لوازم خانگی در شرایط کنونی، تیراژ پایین آنها است که به راحتی با فشار کشورهای خارجی از دور رقابت خارج می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت عمق دهی به تولیدات داخل در مجموعه اسنوا، ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر تولیدکنندگان لوازم خانگی، صنعتی پر رونق در کشور داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه بازدید از خط تولید جدید ماشین لباسشویی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برخی صنایع به دلیل قیمت بالای تولید، تکنولوژی پایین و همچنین تنوع بالای تولیدات خارجی، از دور رقابت خارج می شوند، اظهار کرد: برای جبران این شرایط باید محصولات را نو به نو به بازار ارائه دهیم بنابراین قالب های ساخته شده را باید در حجمی که اقتصادی هستند را با جذب سرمایه گذاری جهت تکنولوژی های جدید تولید کنیم.

وی با تاکید براینکه برای رسیدن به این شرایط دیگر نباید جزیره ای عمل کنیم، گفت: مشکل این است که شرکت های مختلف تولید لوازم خانگی دارند، اما به دلیل اینکه سایز کوچک دارند نسبت به بومی سازی قطعات خود اقدام نمی کنند و قطعات خود را وارد می کنند که در این شرایط با فشار طرف خارجی از گوی رقابت خارج می شوند.

آقا محمدی با تاکید بر ضرورت همکاری در زنجیره تولید لوازم خانگی، گفت: از سوی دیگر باید بازارهای بیرونی لوازم خانگی را باید تامین کنیم و باید به سمت تولید ۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور برسیم که بخشی باید به مصرف داخل و بخشی از آن صادر شود.

وی با ارزیابی خط تولید گروه صنعتی انتخاب، گفت: این گروه ظرفیت تولید خود را ایجاد کرده است، اما بعدا در بازار دچار مشکل می شود، بنابراین راهی به جز همکاری با بقیه گروه ها ندارد تا بتواند تولید خود را در سطح بالا نگه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضروت تولید لوازم خانگی ارزان و کیفی در کشور، اظهار کرد: نباید به صرف اینکه دروازه های واردات لوازم خانگی را می بندیم قیمت را بالا و یا کیفیت را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر گرانی لوازم خانگی داخلی، اظهار کرد: اگر در حوزه لوازم خانگی موفق به تولید با ظرفیت بالا شویم ۳۰ درصد قیمت تمام شده کاهش می یابد، اما با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد مواد اولیه برخی تولیدات لوازم خانگی همچون تلویزیون وارداتی است، تولیدکننده ناچار است با همان قیمت ها محصول را وارد بازار کنند اما اگر تولید داخل با حجم بالا باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

آقامحمدی تاکید کرد: زمانی که سایز و حجم تولید لوازم خانگی داخلی کم باشد، قیمت آن بالا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …