بحران زیرساخت نفت و گاز آمریکا وخیم‌تر از آب درآمد

در حالی که به نظر می رسید صنعت نفت و گاز آمریکا به آهستگی به وضعیت عادی برگشته و تولیدش را مطابق با تقاضا افزایش می دهد، آمارهای جدید نشان داد طوفان زمستانی تگزاس به سطح تولید ضربه شدیدتر از حد تصور قبلی وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، زیرساخت فرسوده علت اصلی برنامه زیرساخت ملی رونمایی شده توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکاست. با این حال این برنامه پس از سالها بی توجهی که به صنعت نفت و گاز میلیاردها دلار ضرر زده و همچنین خساراتی که به محیط زیست و مناطق متکی به تامین انرژی وارد کرده، مطرح شده است.

هر سال شرایط جوی نامساعد، مانع توزیع انرژی در سراسر آمریکا می شود. در طول تابستانهای داغ کالیفرنیا آتش سوزیهای طبیعی به وقوع می پیوندد که تولید انرژی زیرساخت الکتریکی فرسوده این ایالت را متوقف می کند. این اتفاق تا حد زیادی به دلیل عادت منتظر ماندن برای خرابی قطعه ای در دستگاه برای تعویض کردن آن به جای سرمایه گذاری پیشگیرانه در ساختارهای بهتر است.

فوریه امسال در پی وقوع طوفان زمستانی در تگزاس که باعث منجمد شدن لوله ها شد، شبکه برق از کار افتاد  وتولید پالایشگاهها متوقف شد و بسیاری از خانه های این ایالت بدون گرمایش و آب ماندند. بسیاری از مردم برای تامین گرمایش خانه و فرار از سرمای منجمدکننده به مدت بیش از یک هفته از ژنراتور استفاده کردند.

با این حال یک ماه پیش بود که دورنما روشنتر شد و کارشناسان پیش بینی کردند با وجود اختلالاتی که اوایل امسال روی داده است، غولهای نفتی متعدد می توانند سود کنند. با وجود این که شرکتهایی مانند اکسون حداکثر ۸۰۰ میلیون دلار از این طوفان خسارت دیدند اما انتظار می رود اکسون و بسیاری از شرکتهای دیگر سود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را گزارش کنند.

اما اکنون به نظر می رسد پیامدهای این طوفان و به طور کلی زیرساخت انرژی فرسوده در سراسر آمریکا وخیم‌تر از حد تصور باشد. آمارهایی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که ضرر تولید در ابتدای سال بسیار بالاتر از برآورد اولیه بوده است.

هنگامی که تولید به دلیل قطعی برق و منجمد شدن تولید نفت و گاز کاهش پیدا کرد، صنعت شوکه شد. آمارهای جدید نشان می دهد تولید نفت به دلیل طوفان به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش از ماه مه سال ۲۰۲۰ در اوج بحران کووید ۱۹ بود که باعث فروپاشی تقاضا و قیمتها شده بود.

عمده ضرر تولید مربوط به تگزاس بود که به حدود ۷۰ درصد کاهش ماهانه رسید. کاهش تولید ناشی از این طوفان زمستانی در اوایل آوریل ۸۰۰ هزار بشکه در روز تصور شده بود و با ارزیابی آماری بیشتر از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا این تصویر روشنتر شد.

با این حال بسیاری همچنان خوش بین مانده اند زیرا سرمایه گذاریها در منطقه پرمیان باسین نویدبخش افزایش سطح تولید تا پایان سال ۲۰۲۱ است که شرکتها امیدوارند افت تولید فوریه را جبران کند.

بعلاوه بایدن برنامه دو تریلیون دلاری را برای بهبود زیرساخت ملی در هشت سال آینده رونمایی کرده است. بایدن امیدوار است سرمایه گذاریهای بیشتر در زیرساخت علاوه بر این که به اجتناب از فجایع آتی مانند پیامدهای طوفانها و موج گرما بر تحویل انرژی کمک کند، به احیای اقتصاد کشور از بحران پاندمی از طریق ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید کمک کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگرچه اخبار پیامدهای منفی طوفان زمستانی فوریه به تازگی روشن شده اما سرمایه گذاری بیشتر در منطقه پرمیان باسین و برنامه زیرساخت ملی این امید را می دهد که صنعت نفت و گاز آمریکا از سال دشوار عبور کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …