برای معلم خوبی بودن باید اخلاق حرفه‌ای داشت

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برای معلم خوبی بودن باید اخلاق حرفه‌ای داشت، گفت: اخلاق فضیلت مدار بر اخلاق رذیلت مدار برتری دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه فرهنگیان در پیام تصویری به کارگاه آموزشی دبیران شوراهای صنفی و روسا و دبیران شوراهای انضباطی بدوی که با محوریت اخلاق حرفه ای برگزار شد، ضمن دعوت از خانواده دانشگاه فرهنگیان به مشارکت حداکثری و حضور پرشور در انتخابات پیش رو، اخلاق در دین ما را مبنای دینداری و فعالیت برشمرد و بر ارائه مدلی اخلاقی بر اساس مبانی الهی اخلاق، آموزه های اخلاقی پیامبر(ص) و ائمه(ع)  و دستورات پیشوایان اشاره کرد و گفت: اساس تربیت اخلاق است و اساس اخلاق تخریب و غیبت است، که نباید باشد.

وی، با اشاره به تاکید به اخلاق در نظام ارزشی اسلام، گفت:  این اخلاق است که به ما می گوید اگر فردی خبری داد اول تحقیق کنید مطمئن شوید سپس انتشار دهید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مبانی الهی اخلاق، آموزه های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) و ائمه  و دستورات پیشوایان و دانشمندان موجب رسیدن به مدلی بر اساس اخلاق و دینداری خواهد شد، اظهار کرد:  در  دین ما اخلاق مبنای دینداری و فعالیت است. می توان مبانی اخلاق را در زندگی فردی رعایت و از قواعد اخلاقی در زندگی اجتماعی و بوم زیست اجتماعی استفاده کرده و در تعامل با جهان و دیگران از آن بهره بگیریم.

وی ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای علمی است که ابتدا به شناسایی خوبی ها و سپس دوری از بدی ها و راه های کسب مسیر خوب بودن می پردازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان ، وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در بحث اخلاق و اخلاق حرفه ای وظیفه شناس انسانی و اجتماعی باشیم، از بالا به پایین و از پایین به بالا ،آدم های با اخلاق و با عزت و شرف باشیم  و همه بر مدار اخلاق بمانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …