بررسی عملکرد وزارت نفت در تشکیل پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی در خواست اعمال ماده ۲۳۴ از سوی عده ای از نمایندگان در خصوص عملکرد وزارت نفت در تاسیس موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز عملکرد وزارت نفت در تاسیس موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در قالب ماده ۲۳۴ با حضور معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت و دستیار وزیر نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای شریعتی به عنوان نماینده سوال‌کنندگان ابهامات پیش آمده را مطرح و در ادامه مسئولان حاضر توضیحات لازم را ارائه دادند و در نهایت مقرر شد؛ مسئولان موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و سوال‌کنندگان مدارک و مستندات خود را به کمیسیون انرژی ارائه دهند و کمیسیون پس از بررسی بیشتر موضوع در جلسات آتی، اعمال ماده ۲۳۴ (ارسال پرونده تخلف به قوه‌قضاییه) در این خصوص را به رای بگذارد. درصورت رای موافق کمیسیون به اعمال این ماده، مصوبه کمیسیون جهت طی کردن مراحل بعدی به هیات رئیسه ارسال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: ابهاماتی که نماینده سوال‌کننده مطرح کرد بیشتر در رابطه با فرآیند و چگونگی ایجاد این موسسه و صلاحیت افراد انتخاب شده به عنوان هیات امنا بود. این سوال برای نمایندگان مطرح است که صلاحیت اعضای حقیقی عضو هیات امنای موسسه بر چه اساس و مبنایی تایید شده است و چرا این سمت به صورت نامحدود به آن‌ها داده شده؟ البته توضیح داده شد که نامحدود صرفا یک موضوع حقوقی در اداره ثبت است و وزیر آینده بنا به تشخیص و صلاحدید خود می‌تواند تمام این افراد را تغییر دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: ماهیت و چرایی ایجاد این پارک فناوری توسط وزارت نفت ابهام دیگر نمایندگان بود، درواقع آن‌ها معتقدند باوجود ساختارهای پژوهشی متعدد در وزارت نفت چرا اصلا باید این پارک ایجاد شود که در پاسخ گفتند کارکرد پارک با دیگر مراکز پژوهشی متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …