برگزاری آزمون دکتری با چهره ای متفاوت

داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات مراکز عالی، امروز با ماسک به صورت و رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون خود را در ۶۰ حوزه‌ امتحانی به پایان رساندند.

به گزارش ایسنا، آزمون مقطع دکتری سال ۹۹ از ساعت ۸ صبح امروز پنج‌شنبه ۹ مردادماه در ۶۰ شهرستان کشور آغاز شد و برگزاری آن تا ظهر امروز ادامه داشت. داوطلبان آزمون دکتری امسال برخلاف سال‌های گذشته به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت شدند به طوری که در این آزمون بازرسی بدنی تمامی داوطلبان حذف و داوطلبان در جلسه آزمون موظف به استفاده از ماسک بودند ضمن اینکه فاصله صندلی‌های داوطلبان در آزمون امسال حدودا دو برابر افزایش داشت.

در حوزه‌های امتحانی آزمون امسال، از هیچ کدام از داوطلبان اثرانگشت دریافت نشد و هویت داوطلبان صرفا از طریق امضا و کنترل مدارک شناسایی، تأیید می‌شد.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور همراه داشتن وسایل الکترونیکی تصویری از جمله موبایل و ریکوردر در جلسه آزمون ممنوع بوده و داوطلبانی که این موارد را رعایت نکردند متخلف شناخته شده و مطابق مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود. همچنان که در این آزمون یکی از بازیکنانیکی از باشگاه های فوتبال به دلیل همراه داشتن گوشی موبایل و انتشار عکس از تصویر کارت ورود به جلسه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از آزمون محروم شد.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اریابی خود از روند برگزاری آزمون امروز، ضمن تأکید بر اینکه آزمون دکتری امروز در صحت و سلامت کامل برگزار و به پایان رسید، به ایسنا گفت: خوشبختانه این آزمون در ساعت مقرر در تمامی حوزه‌های امتحانی آغاز شد و در ساعت مقرر نیز به پایان رسید و براساس گزارشات رسیده به سازمان سنجش آموزش کشور، پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های امتحانی به خوبی رعایت شده است و حتی در برخی موارد نیز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فراتر از پروتکل‌های ابلاغی کارهای خلاقانه و ابتکارآمیز برای رعایت مسائل بهداشتی داشتند که این موارد موجب اطمینان بالای داوطلبان می شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین ما در آزمون امروز هیچ مشکلی نداشتیم و چون از دانشگاه‌ها درخواست کرده بودیم از روند برگزاری آزمون عکس و کلیپ ارسال کنند این عکس‌ها به تدریج از طریق سایت سازمان سنجش در قسمت چند رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

دکتر خدایی در خصوص تأخیری که در برگزاری آزمون دکتری داوطلبان مبتلا به کرونا که در بیمارستان طالقانی تهران اتفاق افتاد نیز گفت: این آزمون در بیمارستان به دلیل انجام فرایند کنترل و تمهیدات بیشتر با ۲۰ دقیقه تأخیر شروع شد که البته این ۲۰ دقیقه تأخیر نیز به زمان آن‌ها اضافه شد. بنابراین تأخیر اتفاق افتاده به دلیل سهل‌انگاری اتفاق نیفتاد و کلیپی که در این زمینه منتشر شد کلیپی نادرست بود اگرچه مدیریت برگزاری آزمون در بیمارستان‌ها با معاونت درمان وزارت بهداشت بود و آن‌ها نیز بیشتر به دلیل کنترل و رعایت تمهیدات لازم این تأخیر را انجام دادند که البته وقت اضافه نیز به آن‌ها داده شد.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبان در نیمه اول شهریورماه از طریق این سازمان اعلام خواهد شد و داوطلبان از نیمه دوم می‌توانند آزمون شفاهی و انتخاب رشته خود را انجام دهند، در نهایت نتایج نهایی آزمون تا پایان مهرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …