برگزاری نشست معرفی ظرفیت های گردشگری ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری ایران، نشست یک روزه با عنوان Iran Travel and Tourism Industry و با حضور 10 آژانس برتر گردشگری تایلند برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست ابتدا گزارشی کامل در زمینه وضعیت گردشگری ایران و ظرفیت های موجود توسط سفیر کشورمان به شرکت کنندگان ارائه شد.

وی سپس با تشریح شرایط موجود و نحوه سفر گردشگران تایلندی به کشورمان بر این نکته تاکید کرد که نمایندگی آمادگی کامل دارد تا در زمینه صدور روادید و نیز برقراری ارتباط با شرکت های گردشگری ایرانی جهت تسهیل همکاری ها اقدام کند.

در ادامه این نشست مدیر شرکت Aviation My وابسته به دفتر شرکت هواپیمایی ماهان در بانکوک هم به معرفی کامل شرکت هواپیمایی ماهان و تمایل آن برای همکاری با آژانس های گردشگری تایلند در زمینه فروش بلیط و نیز فروش بسته های گردشگری پرداخت.

از سویی به دلیل شرایط کرونا و عدم سفر شرکت های گردشگری ایرانی برای حضور در این نشست، سفارت کشورمان از دو شرکت گردشگری ایران یعنی شرکت ایران مرکز و آترینا جهت حضور تله کنفرانسی در این نشست دعوت بعمل آورد.

مدیران عامل این دو شرکت از طریق اسکایپ در این نشست حضور یافته و ضمن تشریح اقدامات شرکت خود، بر عزم جدی جهت همکاری با شرکت های تایلندی تاکید کردند.

علاوه بر این، شرکت آترینا به معرفی ظرفیت های گردشگری سلامت در ایران و مقایسه هزینه ها در ایران و برخی کشورهای همسایه تایلند پرداخت. این شرکت اعلام کرد که آمادگی دارد تا برنامه ریزی لازم برای حضور در بازار تایلند در زمینه گردشگری سلامت را فراهم کند.

همچنین شرکت ایران مرکز هم وعده داد تا پس از بهبود شرایط کنونی، پذیرای 10 شرکت گردشگری فعال تایلندی با هدف شناخت ظرفیت های گردشگری ایران باشد.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد با توجه به بررسی های صورت گرفته آمادگی دارد تا دفتر منطقه ای گردشگری آ سه آن را در بانکوک با هدف جذب گردشگران این منطقه به کشورمان افتتاح کند.

شایان ذکر است برخی از حضار به دلیل در اختیار داشتن رسانه هایی نظیر تلویزیون و نشریه اعلام کردند که برنامه های جداگانه ای با کمک نمایندگی برای معرفی صنعت گردشگری در ایران آمده پخش خواهند کرد.

در پایان برنامه، شرکت های گردشگری تایلندی اظهار کردند پس از بهبود شرایط کرونا نسبت برنامه ریزی برای اعزام تورهای گردشگری به ایران اقدام خواهند کرد.

همچنین بنابر درخواست برخی شرکت های حاضر در جلسه، تعدادی محتوا در قالب فیلم های معرفی ایران برای آنها ارسال شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست ها و سمینارهای دیگری با هدف معرفی جاذبه های متعدد گردشگری در ایران و نیز روش های همکاری طرف های تایلندی با صنعت گردشگری کشورمان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …