برگزاری نکوداشتی برای «بانوی زبان فارسی»

مراسم نکوداشتی برای زهرا استادزاده، عضو فقید هیأت علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم با عنوان «آفتابگردان خاموش» همزمان با زادروز زهرا استادزاده، در روز یکشنبه (۲۰ تیرماه) ساعت ۱۹ در فضای مجازی به آدرس https://vroom.um.ac.ir/scientificpole  برگزار خواهد شد. 

بنا بر اعلام، محمدجعفر یاحقی، محمد دبیرمقدم، امید بهبهانی، سیدمحمد ترابی، بهادر باقری و محمدامین ناصح در این نکوداشت سخنرانی خواهند کرد.

زهرا استادزاده، عضو هیأت علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی و فوق لیسانس آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌­زبانان خود را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده بود. همچنین مقالات متعددی در موضوع کرسی‌­های زبان و ادبیات فارسی و نیز زبان و ادبیات فارسی کلاسیک و معاصر و زبان‌شناسی نگاشت و در همایش­‌های متعدد داخلی و خارجی مشارکت داشت. سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان «پژوهشگر شاخص کشوری» از سوی دبیرخانه ستاد هفته پژوهش انتخاب شد. از جمله دیگر فعالیت‌های استادزاده می‌توان به همکاری در برنامه‌ریزی و اقدام‌های مربوط به گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، همکاری در برنامه­‌ریزی و تهیه طرح‌های لازم و اقدام‌های مربوط به تأسیس و تقویت کرسی‌ها و مراکز زبان فارسی ـ ایران‌شناسی و مطالعات ایرانی در خارج از کشور، همکاری و اقدام در مورد مصوبات ستاد شورای گسترش زبان فارسی، همکاری در تهیه آیین­‌نامه­‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز ستاد گسترش زبان فارسی و … اشاره کرد. 

زهرا استادزاده ششم آذرماه ۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …