بنای اصلی حوضخانه های مهاباد سالم هستند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکل و تخریبی در بناهای اصلی حوضخانه های مهاباد وجود ندارد.

جلیل جباری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد سه حوضخانه شاه درویش، رستم بیگ و عباس آقا وجود دارد، افزود: این حوضخانه های تاریخی به عنوان نماد مذهبی مهاباد ثبت ملی شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه کارهای حفاظتی و مرمتی ضروری این حوضخانه ها طی سال های گذشته با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان شامل سبک‌سازی، عایق کاری انجام شده است، تصریح کرد: بنای اصلی حوضخانه هیچ مشکلی ندارند و تحت نظارت کامل میراث فرهنگی استان قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد:  ساماندهی فضای پیرامونی این حوضخانه ها شامل محوطه سازی فضای بیرونی، اصلاح حصارکشی و دیوارهای پیرامونی نیازمند تامین اعتبار است در صورتی که اعتبار مربوطه تامین شود به عنوان نمادهای مذهبی مهاباد ساماندهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: میزان برآورد برای ساماندهی فضاهای پیرامونی این سه حوضخانه در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

جباری خاطرنشان کرد: طی سال‌های قبل برخی متولیان این حوضخانه ها اقدام به انجام برخی تعمیرات غیر اصولی و بدون هماهنگی با میراث فرهنگی کرده بودند که بلافاصله میراث استان وارد عمل شد و از این اقدام جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …