بهره‌برداری از ۶ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در راستای تحقق سبد طرح‌های جهش دوم، شش طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، بهزاد محمدی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و از تعداد ۱۱ طرح باقی‌مانده از سبد جهش دوم صنعت پتروشیمی، ۶ طرح در سال جاری و ۵ طرح در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی افزود: ۳۹ طرح فعال نیز در سبد طرح‌های جهش سوم قرار دارند که تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند و با بهره‌برداری از آنها ظرفیت تولید به ۱۳۷ میلیون تن خواهد رسید و درآمدهای صنعت پتروشیمی به ۳۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه درآمد صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار بوده است، گفت: امسال این رقم به حدود ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد و تا سال ۱۴۰۴ درآمد این صنعت به ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

محمدی تصریح کرد: با تعریف سه بخش توسعه‌ای و تعریف ۴۶ طرح یعنی طرح‌های پیشران، راهبردی و خوراک ترکیبی که تعدادی از طرح‌ها در حال اعطای مجوز و یا تخصیص زمین هستند، در سال ۱۴۰۶ ظرفیت تولید به ۱۶۰ میلیون تن و درآمد به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

پیگیری مستمر برای شتاب در ساخت طرح اسلام‌آباد غرب

وی که روز گذشته درحاشیه بازدید از طرح اسلام‌آباد غرب و مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه سخن می‌گفت، ادامه داد: پس از خصوصی‌سازی طرح اسلام‌آباد غرب نخستین پروژه‌ای است که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دانش فنی ایرانی اجرا می‌شود و توسعه می‌یابد و امید است که با پیگیری‌های مستمر در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و تولید پروپیلن از گاز طبیعی برای نخستین بار در کشور محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این طرح برای NPC دارای اهمیت ویژه‌ای است و با دانش فنی ایرانی و کاتالیست‌های داخلی گاز را به متانول، متانول را پروپیلن و در نهایت پروپیلن را به پلی‌پروپیلن تبدیل خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه عملیات بتون‌ریزی و سیویل این طرح و ساخت مخازن در شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی «زمان و برنامه» از اهمیت بالایی برخوردار است و در جلسه امروز همانند جلسه‌های پیشین برنامه کلان طرح و همچنین هدف‌گذاری روند فعالیت‌ها در ماه‌های آتی بررسی شد؛ نظارت و پیگیری بر روند اجرای این طرح با جدیت دنبال می‌شود.

طبق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی طرح توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه را یکی از طرح‌های جهش سوم صنعت برشمرد و اظهار کرد: این طرح بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند ساخت آن شتاب گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …