بهسازی و بازسازی ۴ خوابگاه مجردی در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیرین

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در طرح ارتقاء کیفیت خوابگاه ها، بهسازی و بازسازی ۴ خوابگاه مجردی در سال ۱۴۰۰ با همت و مشارکت خیرین را در دستور کار قرار داریم و میزان مشارکت خیرین در این طرح‌ها ۳۰ درصد است، سهم مشارکت دانشگاه نیز ۳۰ درصد بوده و صندوق رفاه دانشجویان نیز ۴۰ درصد باقی‌مانده را کمک خواهد کرد.

دکتر سعید حبیبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص روند بهشازی خوابگاه های این دانشگاه و نحوه مشارکت خیرین در این امر خدا پسندانه اظهار کرد: بنیاد خیریه مرحوم جمالزاده حمایت بخش عمده‌ای از  ساخت یک خوابگاه را بر عهده گرفته و ان‌شاءالله این خوابگاه تا تیر ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بنیاد حامیان پردیس فنی دانشگاه تهران هم ساخت یک خوابگاه ۱۷۲ نفره را از بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز کرد و امید می‌رود بتوانیم این خوابگاه را تیر یا مردادماه امسال افتتاح کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌چنین نوسازی، بازطراحی و احداث فضاهای جدید «ورزشی- فرهنگی» ۴ خوابگاه از خوابگاه‌های سطح شهر به وسعت ۷۱۰۰ مترمربع با کمک خیرین، بنیاد حامیان فنی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و با کمک گرفتن از اعتبارات دانشگاه در حال اجراست که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر حبیبا ادامه داد: هم‌چنین در حوزه فعالیت‌های دانشگاه سبز با کمک یکی از خیرین طرح جمع‌آوری شاخه و برگ درختان در سازه‌ای مخصوص و تجمیع آن‌ها تحت شرایط خاص صورت گرفته و روش‌های گوناگون و تبدیل شاخه و برگ‌ها به کود انجام می‌شود.

وی افزود: کود حاصل از این فرآیند یکی از مرغوب‌ترین کودهای حاوی منیزیم و فسفات است که بخش زیادی از کود طبیعی مورد نیاز مصارف گل‌کاری، پوشش گیاهی و فضای سبز کوی دانشگاه و سایرخوابگاه‌های تابعه را تأمین خواهد کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره برنامه‌های این دانشگاه برای جلب مشارکت خیرین در حوزه ساخت و ساز و بازسازی خوابگاه‌ها گفت: طرح ایجاد شبکه حامیان کوی دانشگاه را امسال در دستور کار قرار دادیم و جلساتی هم به این منظور برگزار کرده‌ایم و از همه دانش‌آموختگانی که در کوی دانشگاه ساکن بوده‌اند و هم‌اکنون نیز علاقمند هستند که ادای دین کنند و محل اسکان آینده‌سازان کشور را اراتقاء و توسعه دهند دعوت می‌کنیم در حوزه‌های ساخت خوابگاه، خرید تجهیزات و  طرح دانشگاه سبز و … ما را همراهی کنند.

دکتر حبیبا تصریح کرد: دانشگاه‌ها نهاد علم هستند و در توسعه کشور تلاش وافری دارند بطور طبیعی بهترین فرزندان و نخبگان این مرز و بوم در محیط‌های دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که بخش عمده‌ای از این دانشجویان در محیط‌های خوابگاهی زندگی می‌کنند و حتما آینده کشور در اختیار آنها خواهد بود.

وی افزود: تأمین رفاه و آسایش  این دانشجویان نتایج بسیار خوب و مثبتی می‌تواند برای کشور به همراه داشته باشد. از طرفی هم اعتبارات مالی در نهادهای دولتی محدود است به خصوص در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی که دارای ساختمان‌ها، ابنیه و تجهیزات بسیار فرسوده و قدیمی بوده و گاهی ۶۰ یا ۷۰ سال قدمت دارند و نیازمند بهسازی و بازسازی و تأمین تجهیزات هستند که البته در کنار این موارد تعدادی ساختمان‌های جدید نیز باید احداث شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: طبیعتاً اعتبارات اندک دولتی نمی‌تواند کمکی حائز اهمیتی به ما باشد، فلذا حضور خیرین همانطور که پیش‌تر و در سال‌های دور در حوزه ساخت مسجد و مدرسه فعال بوده‌اند، اکنون نیازمند تلاش و همت آنها  هستیم تا در حوزه خوابگاه‌سازی و تأمین تجهیزات خوابگاه دانشجویی و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت و جامعه علمی کشور را همراهی کنند.

دکتر حبیبا با بیان این‌که برای سال آتی با یکی از خیرین مذاکراتی برای ساخت ۱۱۰ واحد برای دانشجویان متأهل انجام شده و پیگیر هستیم، گفت: هم‌چنین با یکی دیگر از خیرین در خصوص بازسازی خوابگاه متأهلین جلال آل احمد صحبت شده و ایشان موافقت خود را اعلام کرده است که امید می‌رود در سال آتی شاهد بازسازی این خوابگاه باشیم.

وی افزود: در طرح ارتقای کیفیت بهسازی و بازسازی ۴ خوابگاه مجردی هم در سال ۱۴۰۰ با همت و مشارکت خیرین در دستور کار قرار داریم. میزان مشارکت خیرین گرامی در این طرح‌ها ۳۰ درصد است. هم‌چنین در این طرح دانشگاه نیز ۳۰ درصد و صندوق رفاه دانشجویان نیز ۴۰ درصد باقی‌مانده را کمک خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: ما پیگیریم در سال آتی در خصوص تأمین برخی کالاهای مورد نیاز اتاق‌های دانشجویی از قبیل یخچال، کولر، تختخواب، میز و صندلی، پرده، موکت، ماشین لباسشوئی جذب مشارکت خیرین را داشته باشیم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …